Wandelen door Da Lat 🚶‍♂️

November 7, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 21 °C

Da Lat is een stad in de bergen van Vietnam. Gebouwd door de Fransen tijdens de Franse kolonisatie, want de Fransen vonden het weer in Vietnam ook te warm voor woorden. 🥵 Een stad op 1500 meter hoogte was de oplossing, het is hier een stuk koeler. 🥶 ⛰️

Doordat de Fransen deze stad hebben ontworpen, zijn de huizen niet zo typisch Vietnamees. De huizen zijn groter, statiger en net een tikkeltje Europees. 🏘️ We zijn in Vietnam, maar Da Lat voelt even niet aan als typisch Vietnam. Leuk voor de afwisseling! 🇻🇳

Midden in Da Lat ligt een meer. Je kan goed hiken rondom het meer en op die manier de stad ontdekken. En precies dat hebben we gedaan! 🚶‍♀️ 🚶‍♂️

Ook is in Da Lat nog een oud stationsgebouw te vinden.🚉 Dit gebouw heeft de oorlog overleefd, alleen de daadwerkelijke spoorlijn niet. Ooit reed er een trein tussen Da Lat en Saigon. Helaas is de rails van deze spoorlijn gebruikt om het traject van noord naar zuid Vietnam te herstellen na de oorlog. 🛤️ Er rijdt nu alleen nog een klein lokaal treintje naar een pagode. Helaas hadden wij de pech dat het treintje niet reed, vanwege te weinig mensen die met het treintje mee wilden, helaas!

20.000 stappen verder en spierpijn in de kuiten. Maar wel een hoop gezien en ontdekt van de stad! 👀