Første dag i New York 15/7

July 16, 2016 in the United States ⋅ 🌧 27 °C

Vi er nok ramt lidt af jet lag her om morgenen d. 15/7. Vi kommer op omkring kl. 8 og får spurgt til om vi kan skifte værelse - det kan vi desværre ikke, da personen på det værelse vi skal være på ikke er checket ud endnu. Vi får taget bad og går ned af gaden vi bor på for at finde et supermarked, hvor vi kan købe noget at spise til morgenmad. Det bliver til 10 små yoghurter og to brød samt cornflakes - så har vi til et par dage.
    Vi får placeret vores tasker i receptionen og går mod the big city!

Vi går igennem brooklyn, hvor vi bor og går over williamsburg bridge for at ende i lower east side. Målet i dag er central park, så vi fortsætter op af. Det er så smart i new york at gaderne har numre som går fra syd mod nord og øst mod vest. Det er ret nemt at finde ud af - der kunne vi lære noget derhjemme :)

Vi går igennem east village og en lille park med en legeplads, hvor alle de små bybørn leger og der er egern og små fugle. Der gør vi et lille hold. Det var hyggeligt.
    Vi er allerede videre og næste mål er 5th avenue - ALLE de dyre butikker er her!! Det er en kæmpe shoppinggade, som går lige ved siden af central park. På vej til central park får vi frokost hos en madtruck, hvor vi får en hotdog. Han var ret flink - vi fik et billede ved hans madvogn. Vi ender i central park efter en omkring 6 timers gåtur. Målet for i dag er nået!!
    Men det lader vi os ikke spise af med. Vi fortsætter op igennem parken og ud igen for at se det dyre upper east side! Det er som at være med i gossip girl(en serie).
    Vi krydser central park igen for at gå mod "the met" - the metropolitan museum of art. Jeg skulle selvfølgelig have et billede på trappen, der hvor de i gossip girl altid spiste frokost. Da vi sidder på trappen begynder nogle dansere at give et show, men da de kræver 20 $ er vi dem der er smuttet.
    Vi fortsætter ned til et outlet center som hedder century 21, hvor vi hurtigt er ude igen, da vi er alt for smadret til at shoppe! Vi tager subwayen hjem og for frysepizza til aftensmad kl. 21.30.

Jeg sov som en sten den nat!