Tredje dag i New York - 17/7

July 17, 2016 in the United States ⋅ 🌙 26 °C

I dag stod den på downtown Manhattan, hvor vi startede med at tage den lokale færge til Staten Island for at vi undervejs kunne se The statue of Liberty og New York skyline. Jeg fik nogle rigtig gode billeder.
    Færgen var helt gratis, så det var fedt!

Vi gik fra havnen mod det nye One World Trade Center. Under turen gik vi forbi wall street og New York stock exchange. Det var meget fedt at se - tænk hvis man en dag var blandt de ret seje mennesker der arbejder der. Ved wall street står der også en ret så stor tyr, "the bull of wallstreet" - det er et billede på hvor meget det kræver at være i branchen.
    Udover det så gik vi forbi et sted hvor de var ved at filme til en film - hold op hvor skal de sætte meget op for at filme en scene!
    Vi kom frem. One World Trade Center er den højeste bygning i New York - det var vildt så høj den var! Udover det var der de to North Pole og South Pole, som er mindesmærker fra 9/11. Det var rigtig godt lavet og stor respekt til arkitekten der er kommet op med ideen til mindesmærkerne.

Vi fortsatte gåturen til Chinatown og little Italy. Det var så sjovt, pludselig ændrer hele udseendet af byen sig bare. I Chinatown fik jeg pruttet lidt om prisen på en selfiestang til mig og en vifte til Louise (hun er ikke så god høje temperaturer :D ). De to ting fik vi for 6 dollars. Jeg synes selv at det var ret godt (: Manden i butikken skulle selvfølgelig lige demonstrere hvordan det virkede, så ham fik vi da lige et billede af. På vej videre kom vi ind i en butik kaldet "New York Christmas" - jeg siger dig der var jul til alle sider i den butik!

Turen gik videre op til Washington Square Park og til sidst Times Square, hvor vi skulle ind i Times Square Church for at se gospel. Jeg skal lige love for at vi fik gospel at se! Det var en vanvittig fed stemning, folk lever sig virkelig ind i det og giver den hele armen til sådan en gudstjeneste. Det kunne den danske folkekirke godt lære lidt af.

Aftensmad var typisk amerikansk - en menu på McDonalds :D