Køredag til Memphis 1/8

August 1, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

I dag kom vi op og fik spist den sidste morgenmadsbuffet for at skulle pakke og checke ud af vores motel. Vi skulle i dag besøge Nashville for sidste gang for at se country music hall of fame og derefter køre til Memphis, som ligger 3 timer væk.

Country music hall of fame var et museum med fortællinger om hvordan country musikken opstod og hvordan den har udviklet sig i løbet af årene frem til i dag. Vi fik set både Dolly Parton, Johnny Cash og Elvis Presley. Der var en kæmpe samling af både plader, kostumer, instrumenter osv. Vi købte en audio tour, så vi kunne stoppe nogle steder og høre om de forskellige montre. Vi så blandt andet Elvis' cadilac og noget af Dolly Partons tøj samt en masse musik. Til sidst så vi så Country music hall of fame, hvor alle de store hænger som noder på tilfældige pladser på arket. Det var alt i alt pengene værd og en god oplevelse!

Vi fandt derefter en souvenir butik, så vi kan holde vores samling opdateret. Jeg er nu oppe på 6 magneter! 😃

Så kørte vi ellers mod memphis med nik og jay i højtaleren. Det var en okay kort tur på omkring 3 timer uden pause. Vi holdte dog ind og fik frokost. Jeg tror vi kan prale med at vi snart har besøgt alle de amerikanske madkæder, som ligger ude ved highway'en 😉 Vi fandt også lige ud af at vores hotel lå i staten Arkansas, så vi kommer til at krydse statsgrænsen et par gange :)

Der havde været lidt problemer med vores booking af hotel i memphis, da jeg havde kommet til at afbestille en booking forsent, så jeg kun fik halvdelen af pengene tilbage, da man ved en sen afbestilling skal betale for første nat. Jeg havde så ringet til dem for at høre om de kunne hjælpe mig, men det kunne de ikke og det kunne Hotels.com(bookingsiden) heller ikke. Vi skulle jo bo her første nat, så det ville være dumt at betale to gange, men sket er sket. Ejeren af hotel trak dog noget af lejen fra, så jeg kun mistede 45$, så det var pænt af ham.

Der er ikke morgenmad her, så vi skulle ud og handle. Jeg troe bestemt ikke de har set særlig mange turister i det supermarked før. Hold op hvor de kiggede!! De kiggede helt indtil vi kørte der fra igen 😃 Vi bor i en mindre by, West Memphis, så måske det er forklaringen på det 😃 Det var i hvert fald sjovt!

Vi fik derefter aftensmad på værelset, hvor jeg fik "knækbrød" med ost og Louise fik take away salat fra Wendys (endnu en stor madkæde). Det var super hyggeligt med musik og det hele 😊