United States
Ditch Number 6

Dag 2 i Nashville.

August 1, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Vi stod lidt senere op da vi først var hjemme omkring klokken 2, vi gik ned og fik morgenmad. Derefter slappede vi lidt af og da poolen så åbnede gik vi i den, det var dejligt i varmen! 😄 vi fik så lige set lidt på vores indkøb fra outlet dagen og gjort os klar til at tage ind til byen. Vi bor ca. 1/2-1 time udenfor byen. Det var lidt svært at finde parkering men det lykkedes. Så gik vi eller mod music row, der hvor alle pladestudierne skulle ligge. Ved ikke om vi kom derhen af en forkert vej eller hvad men vi havde forventer mere liv og butikker, der lå 4-6 pladestudier i et villakvarter det var det. 😅 vi satte så kurs mod turistgaden/hovedgade o Nashville igen. Her gik vi lidt rundt og kiggede vi gik i et par western butikker prøvede et par cowboy støvler, vil ikke købe nogen endnu så de skal slæbed til Panama men fandt 2 par der er ret fede! Vi var også inde i en ret fed slik butik hvor der oppe inder loftet kørte et lille tog rundt, og man kunne se dem stå og lave noget af slikket f.eks. Karameller. 😄 vi bestemte os så for at vi ville have pizza til aftensmad, men det pizzaria der var i nærheden af hovedgaden havde lukket. Vi var lidt trætte så vi besluttede at finde et sted på vej hjem. Da vi så kom hjem fik vi bestilt hotel til Memphis, og var så trætte at vi faldt i søvn med det samme, derfor får i først mit indlæg i dag. Hyg jer, nu vil vi finde aftensmad. 😄😄Read more

Sidste dag i Nashville.

August 1, 2016 in the United States ⋅ 🌙 26 °C

Vi startede morgenen med morgenmads buffeten, sidste gang i lidt tid med morgenmads buffet (Godt nok en skrabet en men okay). Så fik vi pakket sammen og pakket bilen, tjekkede ud og kørte ind til Nashville en sidste gang, vi ville ind og se museet med country music hall of fame. Det var fedt, vi købte en audio tour, så vi havde nærmest en telefon med rundt og ved de forskellige glasmontre med kostumer og instrumenter stod der tal vi kunne taste ind og når vi så tog den op til øret fortalte den os hvad der blev vist. Den fortalte os dermed hvordan country musikken blev til, hvordan Nashville blev kendt som musikkens by, lidt omkring de forskellige stilarter country kom frs og der kom ud af country samt historie om diverse sanger som Jonny Cash, Elvis Presley, Taylor Swift, Dolly Parton og mange, mange flere. Vi fik lært en masse om country, mega spændene! Så fik vi derefter located den nærmeste souvenir butik så vi kunne få det obligatoriske lille minde, inden kursen blev sat mod Menphis. Vi gjorde et stop for at tanke og spise. Da vi var færdige med at spise inden vi kørte videre ringede jeg til to lejligheds/kollegie steder i Davis. Den første var helt booket, den næste havde kun dele værelser tilbage, så det skyndte jeg mig at sige ja tak til, da keg ellers ikke havde nogen ide om hvad jeg ellers skulle gøre. Så i morgen er der lige lidt papir arbejde til mig. Vi kørte videre mod Memphis til hotellet. Vi fik slæbt vores ting ind og kørte derefter videre i et supermarked for at handle til morgenmaden. Tror ikke de var vandt til fremmede i det supermarked, manden ved disken spurgte til hvor vi var fra, han havde overhørt os og syntes vi havde en anderledes accent. Den accent er dansk, vi fik forklaret ham vi var fra Danmark i Eouropa. Han og hans kollegaer stirrede så på helt indtil vi kørte helt ud på vejen igen. 😂 på vej hjem tog vi i Wendys drive in og fik cesar salat med hjem til aftensmad. Vi spiste så hjemme på hotelværelser og snakkede og hyggede os. Jeg fik ude ved check in skranken udskrevet de to formularer jeg skulle udfylde fra lejligheds/kollegie firmaet. Så nu skal de bare færdig udfyldes og så har jeg snart et hjem i Californien! Meget lækkert der er lidt mere styr på bolig situationen, så skal jeg ikke stresse mere over det. I morgen venter en sight seeing dag i Memphis, Elvis hjemby. Håber alt er vel derhjemme, nu vil jeg sove, godnat! 😄😴😴Read more

Køredag til Memphis 1/8

August 1, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

I dag kom vi op og fik spist den sidste morgenmadsbuffet for at skulle pakke og checke ud af vores motel. Vi skulle i dag besøge Nashville for sidste gang for at se country music hall of fame og derefter køre til Memphis, som ligger 3 timer væk.

Country music hall of fame var et museum med fortællinger om hvordan country musikken opstod og hvordan den har udviklet sig i løbet af årene frem til i dag. Vi fik set både Dolly Parton, Johnny Cash og Elvis Presley. Der var en kæmpe samling af både plader, kostumer, instrumenter osv. Vi købte en audio tour, så vi kunne stoppe nogle steder og høre om de forskellige montre. Vi så blandt andet Elvis' cadilac og noget af Dolly Partons tøj samt en masse musik. Til sidst så vi så Country music hall of fame, hvor alle de store hænger som noder på tilfældige pladser på arket. Det var alt i alt pengene værd og en god oplevelse!

Vi fandt derefter en souvenir butik, så vi kan holde vores samling opdateret. Jeg er nu oppe på 6 magneter! 😃

Så kørte vi ellers mod memphis med nik og jay i højtaleren. Det var en okay kort tur på omkring 3 timer uden pause. Vi holdte dog ind og fik frokost. Jeg tror vi kan prale med at vi snart har besøgt alle de amerikanske madkæder, som ligger ude ved highway'en 😉 Vi fandt også lige ud af at vores hotel lå i staten Arkansas, så vi kommer til at krydse statsgrænsen et par gange :)

Der havde været lidt problemer med vores booking af hotel i memphis, da jeg havde kommet til at afbestille en booking forsent, så jeg kun fik halvdelen af pengene tilbage, da man ved en sen afbestilling skal betale for første nat. Jeg havde så ringet til dem for at høre om de kunne hjælpe mig, men det kunne de ikke og det kunne Hotels.com(bookingsiden) heller ikke. Vi skulle jo bo her første nat, så det ville være dumt at betale to gange, men sket er sket. Ejeren af hotel trak dog noget af lejen fra, så jeg kun mistede 45$, så det var pænt af ham.

Der er ikke morgenmad her, så vi skulle ud og handle. Jeg troe bestemt ikke de har set særlig mange turister i det supermarked før. Hold op hvor de kiggede!! De kiggede helt indtil vi kørte der fra igen 😃 Vi bor i en mindre by, West Memphis, så måske det er forklaringen på det 😃 Det var i hvert fald sjovt!

Vi fik derefter aftensmad på værelset, hvor jeg fik "knækbrød" med ost og Louise fik take away salat fra Wendys (endnu en stor madkæde). Det var super hyggeligt med musik og det hele 😊

Første dag i Memphis 2/8

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌙 28 °C

Vi vågnede til væggeuret omkring kl. 8 og lå derefter lidt med mobilen og slappede bare af. Vi fik derefter spist morgenmad.

Efter en lidt sløv morgen var vi inde i Memphis by omkring kl. 11. Her skulle vi se Sun studio, som var der Elvis indspillede sin første sang og hvor mange andre store kunstnere også har indspillet musik fx Johnny Cash. Vi fik en rundvisning, hvor vi fik historien om hvordan studiet startede og hvem der indpillede den første rock'n roll sang, for det var nemlig ikke Elvis. Det var Jackie Brenston med nummeret "Rocket 88".
      Første sang Elvis indspillede var faktisk en popsang, men da Sam Phillips satte ham sammen med to country musikere, så sang Elvis blues og det kombineret med deres country blev til det unikke mix som Elvis producerede. Vi så til sidst det berømte studie og fik taget billede med det ene objekt som stadig var fra elvis' tid, da det egentlig blev solgt i 1960 og lavet til butik. Mikrofonen på billedet nedenfof er den eneste originale ting fra den tid udover vægge og gulve.
      I morgen skal vi til Graceland for at høre mere om kongen af rock'n roll. Det bliver godt 😍

Vi havde planer om The National Civil Rigths Museum om eftermiddagen, men det har lige præcis lukket om tirsdagen, så planerne måtte ændres. Vi tog derefter ned til Memphis Riverboats for at tage en tur med en hjuldamper på The Mississippi River, men sidste og eneste båd var lige kørt, så heldet var virkelig med os.
      Vi spiste frokost lige ved siden af, hvor vi fik gode sandwich, men servicen var ret elendig. Det var heller ikke hendes bedste dag 😉

Efter det kørte vi til et antikmarked, som vi var sikker på var åben. Det var meget hyggeligt. Der var rigtig mange meget gamle ting.

Vi kørte derefter tilbage til vores hotel i West Memphis, hvor vi slappede af og Louise fik styr på hendes bolig situation i Californien. Om aften fik jeg snakket med joe inden vi skulle ud og spise - det var rart at snakke med ham igen, men også mere besværligt efter at han er kommet hjem til Danmark. Vi kørte efter aftensmad med ham i højtaleren i bilen. Vi kørte først efter en fiske restaurant kaldet Flying Fish, men den nærmeste frie parkering kostede 13$, så det gjorde vi ikke. Vi besluttede os så efter en så træls dag, at spise smoothie og is til aftensmad fra Dairy Queen. Det var super godt - måske ikke det sundste, men vi er jo i Amerika 😃

Vi hyggede på værelset indtil tidlig sengetid, da der er en lang dag i morgen med Graceland, museum og Riverboat. Godnat 😴

Dag 1 i Memphis.

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Efter at have snakket lidt for længe i går kom vi til at sove lidt længere i dag, da jeg ventede på svar fra firmaet med værelse/lejlighed havde jeg heller ikke så travlt med at komme afsted. Så vi tog os god tid om at gøre klar og få morgenmad. Så kørte vi ellers mod Memphis. Vi aftalte vi ville starte med at se det studie hvor Elvis startede sin kariere, og derefter tage vidre til national civil rights museum som handlede om de sortes kamp for ligestilling. Vi havde lidt svært ved at finde parkering, men fandt dog langt om længe en gratis plads. Vi gik så ned til studiet hvor de havde guidede ture. Vi besluttede at købe sådan en guidet tur. Det var et lille sted og en kort tour, men super fedt. Studiet bruges stadig den dag i dag til indspilninger om aftenen. Det var en super entusiastisk og god guide vi fik, han fortalte en masse historier. Blandt andet at dengang Elvis startede sin karriere var der ved at købe sig ind til en optagelse for 4 dollar, han spillede en popsang, som sekretæren optog og senere afspillede for chefen på pladestudiet som overhovedet ikke kunne lide hvad han hørte da han var mere til blues, så der gik et år før Elvis igen kom i studiet og her fik han Elvis til at prøve med en masse forskellige stilarter, men intet var rigtig godt. Lige indtil de var lige ved at give op, så sang Elvis en gammel blues sang og miksede den med lidt country og så var rock'n roll født. Vi hørte begge de to originale sange fra studiet med Elvis. Super fed tour og oplevelse. Derefter kørte vi videre til national civil rights museum, men vi havde overset det var lukket på tirsdage så vi kom bare til låste døre. Så vi kørte så videre ned for at se om vi kunne få en tur på mississipi river med en hjuldamper, men fandt desværre ud af den eneste afgang lige var sejlet. Så beslutede vi os for at tage en sen frokost med udsigt over floden og så finde ud af hvad vi ville. Vi bestemte os for at køre ud og se et antique mall, en stor genbrugsbutik. Det var meget hyggeligt at se alle de amerikanske retro ting. Så kørte vi hjem så jeg kunne få ordnet det med bolig. Jeg fik udfyldt alle papir og sendt alle dokumenter ind. Så jeg skal bare lige ha læst lejekontrakten og skrevet den under så har jeg endelig et hjem i Californien. 😄 vi tog derefter ind til byen for at finde aftensmad selv om ingen af os var rigtig sultne efter den store og sene frokost, efter at have jagtet parkeringspladser lidt bestemte vi os for bare at tage på dairy queen på vej hjem. Så vi fik en smoothie og en is. Da vi kom hjem kiggede vi lidt på hoteller, vi var begge ret trætte, så nu vil vi til at sove inden en dag i graceland (elvis hjem), tur med hjuldamperen og national rights museum i morgen. Charlotte er faldet i søvn med telefonen i hånden, så må hellere lige få den ud af hånden af hende og over på bordet inden jeg selv falder i søvn. Godnat! 😄😴😴Read more

Across Tennessee

September 29, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

We met up with John and Denise yesterday and traveled together. Denise made dinner for us last night at the Pilot truck stop where we stayed overnight. Today I learned the meaning of " them thar hills of Tennessee". Mountains from the Eastern part of the state to Nashville and hills all the way across 40 to Memphis. Skyline photo is Nashville. As we got closer I could see 8-10 construction cranes. Lots of building going on. The pyramid is in Memphis. Glass top has a restaurant. We may check that out later in the trip. Next the Mighty Mississippi and into Arkansas. Stopping at a Flying J for the night.Read more

Ditch Number 6