Første dag på Route 66 4/8

August 4, 2016 in the United States ⋅ 🌙 29 °C

Vi kørte fra Memphis i morges kl. 6

Kørte i 7 timer for at komme på den berømte vej. Det første vi gjorde var at køre på Happh burger, en lille fin restaurant på route 66 og der fik vi så vores frokost. Efter det fik vi både downloadet app og arrangeret en rute på google maps, som viste alle mulige ting, som kan ses langs vejen. Vi kom også forbi et museum i en lille by, Chandler, hvor vi fik en Trip Guide til resten af Route 66 i Oklahoma.

Vi så blandt andet nogle murer fra et gammelt hus, hvor det siges at Al Capone fik forfalsket penge. Ham som boede der gjorde det inde i er gemt rum bagved. Han blev dog fanget og sendt til fængsel. Der blev senere fundet et lig, men det havde dog intet med pengeforfalskningen at gøre. Liget blev aldrig identificeret! Det var lidt uhyggeligt!
    Vi har også set mange flotte gamle skilte både vejskilte, men også til gamle tankstationer mv. Det er rigtig hyggeligt!

På vejen var der en gammel rund stald, som man kunne komme op og se, dog var den lukket da vi kom lidt sent.

På museet i Chandler fik vi anbefalet at gå på Pop's som er en restaurant og butik med over 400 slags sodavand. Det var helt vildt. Vi fik kylling og kartoffelmos med champignon sauce. Uhh, det var godt at få noget andet end burger!

Efter aftensmad ved Pop's ringede vi nogle moteller op for at høre deres priser. Det blev Guest Inn til 45$ som lå på den anden side af Oklahoma City.
    Så kom vi lige forbi "International pancake house" og der måtte vi jo have dessert inde.

Vi arbejdede derefter os igennem byen og hen til vores motel. Det er "okay" for en nat, men ikke anbefalingsværdigt!

Godnat 😴