Anden dag på Route 66 5/8

August 5, 2016 in the United States ⋅ 🌙 26 °C

Vi kom på vejen allerede kl. 8.30 i dag. Vi valgte at køre og finde et sted og spise morgenmad.
    Det skulle vise sig at det var lidt sværere end ventet, da vi ikke kører langs motorvejen længere, hvor der er stop med mad osv. Vi fandt dog et motorvejsstop, hvor vi kunne spise fra hattehylden bag i bilen. Det var nu meget hyggeligt.
    Ved stoppet lå der også en butik med ting, hvor nogle af dem var lavet af de lokale indianere. Jeg købte 8 bordskånere af natursten med route 66 på. De skal nok blive fine i lejligheden!

Klokken var allerede blevet 12 og vi var ikke engang halvvejs til grænsen mellem Texas og Oklahoma, så måtte vi afsted.

Det fungerer således at Louise kører og jeg sidder med kamera, mobil app og Trip guide for at finde de ting vi skal se, tage billeder af dem og samtidig finde vej. Det er faktisk et meget hårdere job end man lige tror 😃

På vores vej i dag har vi mødt flere historiske steder fx en Pony Bridge og en mel fabrik samt en restaureret benzin station.

Det sjove ved Route 66 er faktisk alle de små ting som der stadig findes til minde om de gode gamle dage.
    Vi spiste fx frokost på en cafe som engang havde været et frugt marked. Det var så fint, skiltet fra Dorys frugt marked hang der stadig. Vi fik også god mad derinde. Jeg fik kartoffelmos med noget hvid sovs også stegt fisk med rasp på. Tjeneren var en ung pige, hun gik på College. Vi snakkede lidt med hende og fik af vide at hun betalte 4000 $ for et halvt år i skole og hun skulle minimum gå i skole i 4 år på College og derefter også nogle år på universitet. Det er helt vildt, så bliver man pludselig glad for lille Danmark.

Omkring kl. 18 kom vi frem til Cactus Inn i Mclean i Texas, hvor vi skal sove i nat. Det var en sød familie som ejede det. Det var også så smart at der lå et Steak House lige ved siden af, så det skulle vi selvfølgelig have.

Vi har siddet det meste af aftenen og planlagt turen til Flagstaff, hvilket er en længere men spændende tur 😃