Tredje dag på Route 66 6/8

August 6, 2016 in the United States ⋅ 🌧 21 °C

Vi startede dagen med morgenmad på vores hyggelige motel også var vi på vejen omkring kl. 10. Målet for i dag var at nå til staten New Mexico og komme så tæt på byen Santa Fe så muligt.
    Vi nåede til Santa Rosa, som er halvanden times kørsel fra Santa Fe. Problemet er kun at vi tager meget længere om det med alt det vi skal se på vejen. Alle de gamle skilte, bygninger og restauranter som vi skal nå at se på vejen!

Fra Mclean kørte vi til Amarillo og så en del af Route 66, som lå inde i byen, hvor vi spiste på på Smokey Joes. Det var en hyggelig restaurant med både mexicansk og amerikansk. Jeg fik nachos og Louise fik en sandwich med kylling.

Efter Amarillo kørte vi til et punkt i byen Adrian, hvor man er halvvejs med Route 66. Der er lige præcis 1139 miles til enden i vest og enden i øst. Vi kom dog lige 5 minutter for sent til cafeen, hvor Louise skulle have haft et længe ventet stykke tærte! Vi så det dog på den positive side og konstaterede at så brugte vi da ikke tiden der 😊

Næste stop var statslinjen mellem Texas og New Mexico. Vi fik taget vores obligatoriske billede at stats skiltet. Samtidig så kom vi ind i en ny tidszone, så vi er nu 8 timer bagud. Det bliver sværere og sværere at komme i kontakt med jer hjemme i Danmark!

Næste stop var Tucumcari, hvor mange af de oprindelig skilte og moteller stadig blev brugt. Det var så hyggeligt. De havde restaureret mange af de gamle moteller.

Så stod den på Santa Rosa, hvor vi spiste på Joseph's, hvor vi fik kylling og kartoffelmos! Yay, det var ikke burgere! 😃 Det var en original Route 66 restaurant med skilte og billeder og det hele. En sjov ting var at menukortet var en avis med både historie om restauranten og retter.

Vi skulle finde et sted og sove. Vi havde ikke booket et sted, så vi var rundt og høre priser hos de forskellige, men vi tog Americans Best value inn som havde et tilbud i et blad med hotelkuponer. Det er et dejligt rum med tv, så vi ser lige nu wedding crashers.