Femte dag på route 66 8/8

August 8, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Vi startede dagen i Albuquerque, hvor vi så den gamle del af byen. Inden da skulle vi lige afhente to gratis drømmefangere i en butik. Ekspedienten var meget flink og gav os tips om forskellige indianerstammer at besøge.
    Den gamle by bestod desværre mest af souvenir butikker, men arkitekturen var flot. Efter en time gik vi mod bilen. Målet var nu at nå at se Ski City og komme på den anden side for at sove.
    Vi satte GPS'en og kørte mod Ski City, indianerbyen på den store sten. På vejen kom jeg i tanke om at vi havde læst om et monument lige uden for Albuquerque. Vi kørte forbi, men vi fandt ud af at vi skulle gå i en time for at se det og det havde vi desværre ikke tid til. Den søde receptionist anbefalede os at tage videre til Ski City og huske at spise noget Fry Bread for hende 😃

Vi kørte derefter en time for at GPS'en viste os til et sted midt på motorvejen. Så vi måtte være kreative. Vi fandt det på telefonen - Gud ske tak og lov at vi havde internet. Vi har oplevet et par gange nu at vi har været uden internet.
    Vi kom ud til Sky City og fik noget at spise. Vi fik Fry Bread med salat, kylling og noget bønne sovs -det var faktisk rigtig godt. Jeg var ikke så meget for bønnerne, men dem gik jeg bare uden om.

Inden vi skulle ud på en guidet tur kl. 15.30 så vi en film om denne indianerstamme. De boede egentlig et andet sted, men det blev ødelagt af uvejr og de flyttede fordi de mente at det måtte betyde at der var "bad spirit". De skulle gå efter et sted hvor der var ekko og de gik indtil de fandt den sten de nu bor på. Der bor ikke særlig mange, i dag omkring 30-50 og flest kun om sommeren, da der hverken er elektricitet eller rindende vand. Vi så de gamle huse helt fra 1100 tallet og kirken som blev bygget under at spanierne kom og overtog byen og gjorde mange af indianerne til slaver. Det var rigtig spændende. Vores guides bedstemor boede der også. Hun var en del af den største klan/familie. Det var derfor svært at finde nogen at date fordi man skal vælge en uden for sin klan.

Efter turen kørte vi til Gallup, hvor vi skulle sove. På vejen fandt vi ud af at de på torvet dansede og spillede kl. 7, så vi skyndte os at få et billigt rum igen gennem vores hotel kuponer og kørte direkte ned i byen. Det var rigtig hyggeligt. Han fortalte lidt om deres kultur og sange osv.

Aftensmaden fandt vi lige ved siden af på Camilles, hvor vi fik salat. Mums det var godt 😉 På vej hen til bilen mødte vi en dame i måske 50'erne og hun spurgte om vi vidste hvordan man spillede pokemon. Hun havde det installeret, hun vidste bare ikke hvordan man spillede det. Det var lidt sjovt. Vi kunne jo desværre ikke hjælpe hende fordi vi ikke spiller det 😃

Nu ser vi High School musical 2 på Disney Channel. Ih, jeg elsker de film! 😃

Godnat 😴