Sjette dag på Route 66 9/8

August 10, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vi startede dagen med at køre til Red rock State park, hvor der i anden uge af august skulle være noget rodeo og dans osv. Vi kom derud og der var stort set ingen mennesker. Vi gik ud mod den store bygning, her mødte vi en sikkerhedsvagt, hvor jeg spurgte hvordan man kunne se parken. Svaret lød at parken var lukket og dans, rodeo osv. åbnede først i morgen!!

Vi gik ud i bilen og bestemte os hurtigt for at køre i den forstenede skov, som ligger længere vest på. På vejen krydsede vi grænsen til Arizona, hvor vi skiftede tidszone, så nu er vi 9 timer bagud. Det var også den sidste tidszone vi kommer i gennem. I Arizona var der rigtig mange indianer butikker og reklamer for dem langs I-40, som er den motorvej vi kører på. Vi holdte ind lige efter grænsen for at indhente lidt brochurer og kigge lidt. Deres ler ting var en del billigere end i New Mexico, så jeg købte en vase og Louise købte en lille vase/skål.
    Vi fik også købt Fry Bread til vores tur i skoven.

Vi kom frem til den forstenede skov og forventede at vi skulle gå rundt i den, men man kører rundt til forskellige stop og stiger ud for at tage billeder og kører igen. Typisk amerikansk. Vi blev lidt dovne af det, for man orkede ikke at stige ud hver gang. 😃
    Den forstenede skov var blandet med den farvede ørken(painted dessert). Det var super flot. Se gerne billeder for neden. Vi brugte omkring 4 timer derinde. Det er utroligt hvad naturen kan skabe. Vi kom også forbi Blue Mesa, hvor bjergene har farver i lag, hvilket det har fået af vand og vejr. De forskellige og bruges til at bestemme stenens alder og fx hvor langt vandet har gået op.
    Agate Bridge var en 34 meter lang træstamme, som lå på tværs mellem to klipper. Det var vandet som havde båret den der hen og med en blandet af vand, vulkan støv og 300 millioner år er den nu forstenet.
    Vi gik en tur i Crystal forrest, hvor vi så en hel del forstenet træ. Det var så surrealistisk. Det lignede træ, men mærkes som sten. Det har været en rigtig skov for mange millioner år siden. Man kan sammenligne det med regnskoven i Costa Rica, men da kontinenterne flød fra hinanden er den nu forstenet, da den ligger på en hel anden breddegrad.

Omkring kl. 16 var vi ude af skoven. Vi nåede ikke at se det sidste sted fordi det regnede. Vi kørte en 1,5 time til Flagstaff, hvor vi kom ind forbi et meteor krater. Man kunne desværre ikke bare køre forbi, som vi havde håbet, så vi kørte ud på motorvejen igen. Vi rundede og et turistkontor, som var meget forladt. Da vi havde stået der i ca 5 minutter kom der en ældre dame og gav os lidt forslag til hvad man kunne i området. Vi fik en masse brochurer og tog så afsted igen.

Vi havde vores lille hotel kupon hæfte med, men efter at have tjekket 5 hoteller og ingen havde nogle kupon værelser ledige tog vi en anden og her fik jeg presset ham ned til vores budget på 60$.
    Vi fik nøglen og kørte ud for at finde noget mad. I en af brochurerne fandt vi Country House restaurant, hvor jeg fik frugtsalat. Jeg var ikke rigtig sulten. Louise fik en taco salat.

Vi brugte derefter 3 timer på research om Grand Canyon og de næste par dage. I morgen står den vidst på badeland og tidligt i seng, så vi kan se solopgangen i Grand Canyon.