Satellite
Show on map
  • Day 32

    Turen til Las Vegas 12/8

    August 12, 2016 in the United States ⋅ 🌙 32 °C

    Vi vågnede i bilen omkring kl. 7 og jeg synes egentlig jeg havde sovet okay, men Louise var desværre vågnet flere gange i løbet af natten.

    Vi fik børstet tænder og skiftet til lidt mindre tøj også kørte vi ellers mod en restaurant, hvor vi kunne få morgenmad. Vi kørte i omkring 45 min og fandt derefter en restaurant i byen Williams. Jeg fik french toast, yoghurt og frugt - mums det var godt!

    Louise har i rigtig mange dage snakket om tærte og man kunne få tærte, men de havde ikke den tærte hun ville have, så hun må vente flere dage ;)

    Vi kørte videre af Route 66. Vi holdte ind til siden og skiftede plads, så jeg har kørt mine første miles i USA nu! Jeg kørte også i bjergene. Det var rigtig flot! Vi skiftede da der ikke var så lang til motorvejen igen, da der var større chance for politi der. Inden motorvejen kom vi forbi en lille by, hvor de var kendt for deres fritgående æsler. De spærrede nogen gange vejen, så ingen kunne komme forbi. Det var så sjovt at vi måtte holde ind og klappe de små æsler lidt. Vi fik også en sodavandsis i byen.

    Vi fandt ud af at det var på tide at komme ud på motorvejen igen, da vi var kørt sydpå i stedet for nord, da Route 66 ikke går op til Las Vegas men ned til Los Angeles.

    Imens jeg kørte bilen begyndte en svensknøgle af lyse i displayet på bilen. Vi fik ringet til udlejningsfirmaet og de ville have os til at køre til Las Vegas Lufthavn, hvor vi fik skiftet bilen ud men en stor Honda, en familiebil. Bagsædet var proppet i den Ford vi havde og nu kan vi stort set have alle tingene i bagagerummet! Det er vildt :)

    Vi kom derefter frem til vores hostel, hvor vi tjekkede ind og derefter skyndte os at finde noget mad. Vi kunne ikke forstå at det var så varmt at gå det lille stykke hen til spisestedet, men vi fandt hurtigt ud af at det var fordi der var 40 grader kl. 18 om aften. Vi havde ikke fået frokost, så det var rart med aftensmad, selvom det var burger og pomfritter.
    Vi kom tilbage til hostellet, hvor vi hyggede med et spil pool og derefter lagde os ud på et par liggestole ude ved poolen.

    På vores værelse bor der en kvinde midt i 50'erne, som er meget snaksaglig. Hun er oprindelig fra Canada, men bor i Texas. Vi snakkede om alt muligt. Hendes plan er næste år at rejse i næsten 2 år, fordi nu vil hun se verden. Det er lidt sjovt, men frisk gjort 😃 Da klokken blev midnat sagde jeg godnat 😴
    Read more