Femte dag LA, Louises fødselsdag 27/8

August 27, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Jeg vågnede lidt før Louise den morgen, som det plejer at være :) Det var hendes fødselsdag og derfor skulle hun selvfølgelig have en sang at vågne op til. Hun fik selvfølgelig også en gave bestående af rocky mountain chokolade, en birthday girl badge samt et fint kort.

I løbet af formiddagen snakkede Louise med hendes familie og jeg slappede af og fik ordnet lidt ting. Den stod derefter på køretur til Santa Monica Beach, hvor vi skulle leje cykler og cykle langs stranden til Venice Beach.

Venice beach var der godt gang i. Der var masser af boder og forskellige der spillede musik. Vi cyklede også op i byen, hvor der i et lille området var kanaler mellem husene, da en rigmand havde besluttet sig for at bygget Venedig, men han stoppede dog inden det blev hele byen. Det er blot 5 rækker med huse hvor der er kanaler igennem.

Vi fik frokost på en græsplæne mellem de to strande, hvor vi spiste hjemmebragt salat. Under frokosten fik vi besøg af en lille pige, hun var nu meget sød.

Efter besøgget hos Venice beach og kagespisnimg i anledning af fødselsdag afleverede vi cyklerne i Santa Monica igen.

Vi havde taget kjoler med, så vi skiftede tøj i bilen og gik mod en forrest gump restaurant. Der var dog 1 time og 50 minutters ventetid, men vi besluttede at vente. I ventetiden gik vi langs Pier 39, hvor der var rigtig mange mennesker. Vi fik også taget et billede under skiltet "Santa Monica, end of Route 66 trail". Så nu har vi officielt nået enden af route 66. Efter at have taget billeder i en photo booth og kigget os lidt omkring gik vi tilbage og vi fik et bord ca 30 minutter før tid.
    Det var det lækreste mad vi har fået på turen. Vi fik rejer og fisk samt kartoffelmos med en lækker sovs. Jeg havde sørget for at fortælle vores tjener at Louise havde fødselsdag, så i mellem hovedret og dessert kom de hen og sang fødselsdagssang for hende. Det var rigtig sjovt! Vi fik kage til dessert, hvilket var meget svært at spise op! Jeg var så mæt! Alt i alt fik vi aftensmad for 106 $, hvilket var en del over budget, men man bliver jo kun 24 en gang 😃

Vi kørte derefter til vores hostel, hvor vi fik en god nats søvn.