Dag 1: Nederland- Reykjavik, IJsland

April 27 in Iceland ⋅ ☀️ 9 °C

Om half 9 vertrekken we vanaf huis naar Steenwijk waar we op de trein stappen richting Schiphol. We helpen een stel uit Shanghai en we raken via de vertaal app in een gezellig gesprekje. Op Schiphol treffen we de rest. We checken in en gaan door de security, het gaat allemaal voorspoedig. Dan wachten tot vertrek. De vlucht gaat lekker rap. Na 2 uur en 40 minuten landen we in Reykjavik. We halen de auto’s op en rijden naar het hotel in het centrum van de stad. We droppen onze spullen en gaan snel de stad in. Het is stralend weer, heerlijk om zo kennis te maken met deze stad en dit land. Veel auto’s rijden hier met spijkerbanden, het klinkt alsof ze door het grind rijden. De afwisseling in bouw is norm van een betonnen blok met ramen en een deur, naar huizen van golfplaat en de traditionele houten huizen geverfd in verschillende vrolijke kleuren. We bezoeken de Hallgrímskirkja de grootste kerk van IJsland en eten bij Hlemmur Matholl. Eén foodhall waar we de tafel delen met met een jong IJslands gezin dat ons vriendelijk uitnodigt naast hen te zitten. Wat een prachtige dag. Na het eten lopen we nog een stuk langs het water en bezoeken we het prachtige glazen theater. Morgen vroeg op om walvissen te gaan spotten!Read more