• Day 7

Stavrochori - Mirtos

May 9, 2023 in Greece ⋅ ⛅ 22 °C

Vertrek uit Stavrochori ging niet helemaal volgens plan. Als je onderweg er achter komt dat je de telefoon oplader vergeten bent is dat niet echt handig. Dus terug en toen op weg naar de Ha kloof maar nu van de onderzijde bekeken. Het is en blijft een imposant ding. De onderkant is voor een klein deel te beklimmen en dat is al fantastisch mooi.
    De reis gaat verder richting Meseleroi. Eerst eten bij To Steki. In de buurt van Meseleroi ligt ergens het verlaten klooster "Panagia Vryomen" dat wilden we bezoeken. Was er vorig jaar langs gewandeld, het ligt aan het E4 pad maar lag verder weg dan verwacht. Dus de wandeltocht afgebroken en bedacht dat het ook met het Fiatje mogelijk moet zijn om dit te ontdekken. Dit bleek inderdaad mogelijk al was de weg er naar toe niet overal even geplaveid. Na al dit gedoe verder naar Prina en dineren bij Taverna Pitpoulis. Hierna naar Mirtos waar voorlopig even rust is, 4 nachten in Mirtos Hotel geboekt.
    Cappuccino en een ouzo bij Votsalo 1982 (Michaelis).