• Day 4

Welcome to Flores

September 2, 2023, North Atlantic Ocean ⋅ ☀️ 24 °C

Flores, a legzöldebb sziget, Európa Hawaii-a, szokták mondani. Tapasztalatból tudom mondani hogy tényleg a legzöldebb, de ez nem idei tapasztalat, még nem kezdtünk el mászkálni. Az út nyugis volt, láttuk felülről a Pico hegyet, amit 4 éve megmásztunk, láttuk Sao Jorgét, ahova megyünk nemsokára, meg Hortát ahova szintén megyünk és ahol a legjobb gin tonic van 😁

Másfél óra út után megláttuk Corvo szigetét, szuper jól néz ki, mintha valami eldugott titkos sziget lenne. Majd Flores partvonala mellett ereszkedtünk le és egy elég zötyögős landolás után időben meg is érkeztünk. Hurrá, hátra van a nap fele. Vegyük át gyorsan a kocsit.

Aha. Elsők között szálltunk le de nem álltunk be egyből a sorba, hiba volt. Másfél óra alatt se haladt semmit. Mögöttem állt két középkorú német néni, mondtam nekik na én visszajövök később. Úgy számoltam, a következő gépig van másfél óra, 10 perc gyalog a szállás, akkor pakoljunk le, Kata tud fürödni, pihenni én meg majd a kövi gép előtt visszasétálok. Meg is történt. Német nénik még mindig a sorban és nem elől.
    Végül ők 3.5 óra múlva kocsihoz is jutottak. Nekünk végül a landoláshoz képest 4.5 óra volt. 2 ember dolgozott, 5 autó kölcsönző nevében, volt közben lerobbant autó probléma, volt panasz, a kocsik visszavételét is ők intézték, katasztrófa volt. Végül mikor mi kerültünk sorra, mondta a bérlő néni hogy most hoztak vissza egy autót, ő se látta, menjünk ki vele, és ha oké nekünk, vihetjük. Ha nem, akkor várjunk tovább. Oké volt, persze. Működik, nincs eltörve, csak haladjunk. Így került hozzánk valami Ford 3 napra.

Ezután gyors vásárlás, mert mindjárt bezár a bolt, holnap nem lesz nyitva semmi, holnapután korán megyünk túrázni, most kell mindent megvenni. Pl 20 üveg sört 🤣 Meg tejet, felvágottat, joghurtot, stb.

Ja, szállás. A sátor után luxushotel, 46m2es apartman, hűtő, mosógép, kávé, minden. Plusz a legjobb, welcome csomag: helyi bor, helyi péksütik, sajt, vaj. Aranyos.

Ja, holnap. Vagyis Corvo. Hétfőre terveztük, kiderult a menetrend szerinti hajó csütörtök, péntek, szombaton jár. Akkor ez kilőve. Kaptunk egy listát a reptéren, kik foglalkoznak hajó túrával. Írtam mindegyiknek hogy hétfőn át kéne vinni majd visszahozni, mennyi. Páran visszairtak, hogy hétfő noway, a nyílt vízzel bajok lesznek, vagy holnap, vagy szerda legközelebb. Az elsővel felvettük a kapcsolatot, 40 eur per fő, reggel indulunk, hajó túra Flores part mentén, ahol vízesések szakadnak le a száz méteres sziklákról az óceánba, meg szikla barlangok, aztán irány Corvo, ott 10 euróért felvisznek a kráter széléig, és akkor lehet túrázni, 3kor meg indul vissza a csónak. Remek, kell. Most már csak azon izgulunk, mennyire lesz haragos holnap az óceán a kis csónaknak.

Kaja: útjára Sao Miguelen a reptéren ettünk egy szendvicset, kéne valami. Google térkép, éttermek nyitva a környéken, értékelés. Hát, kicsiny falunkban, ahol a reptér van, nem sok minden van, azok se túl jó értékelésűek, szóval végül egy 5 pontos food truckhoz mentünk. Irtó cuki pultos lány, kellemes ska reggae zene, a leszálló pálya mellett közvetlenül. Milyen kaja van? Bifanas, sajtburger meg valami p betűs helyi specko, sajna sült krumpli nincs mert bekakilt a gép. A helyit kérjük. Meg sört meg kólát. Fuuu nagyon jó volt: marha hús valami helyi lepényben, karamellizalt hagyma, paradicsom, sült bacon de az a normális, már már szalonna, meg egy tükör tojás. A legjobb döntés volt.

Utána még egy két sör, néztük az óceánt a fekete vulkáni sziklák tetején egy kis mini vízesés mellett, most pedig pihi végre.

Ahhoz képest, hogy a délután nagy részét elvitte az autobérlés, mégis elég aktívak voltunk.