• Day 4

Viszlát Furnas, viszlát Sao Miguel

September 2, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

Ez itt most ennyi volt, rövid, sűrű, megpróbáltuk kimaxolni, de nem akartunk csak azért több napot maradni, hogy újra megnézzünk mindent, a sok kedvenc helyet, amit egyszer már láttunk pár éve, szóval menjünk tovább új élményeket keresni.
    Korai kelés, összepakolás a sátorban, helyi kávézó csekkoljuk, nyitva van e már, igen, szuper, akkor két latte meg két sonkás sajnos lepadas vagy micsoda, helyi péksüti.
    Gyorsan tovább, most fel akarunk jutni a Fogo tóhoz, és ha túra nem is lesz, de legalább kis séta legyen, viszont csak 9ig engednek fel autóval. Kora reggeli fényben autókázni a szigeten, a hegyek dombok tehenek között, körbe hortenzia, fenyő, páfrány, pálma, zseniális.
    Időben felértünk a hágóra, mint kiderült ha fel is jutsz időben, attól még a parkolásért fizetni kell, majd kiderült hogy a gerinc túra ösvény le van zárva, szóval vannak változások, de ahogy megállsz és lenézel a tóra, kárpótol. Csoda, lenyűgöző, milyen szót nem használtam még?
    Egy darabig elimdultunk lefelé gyalog a tóhoz, ahogy mész le, úgy magasodik egyre jobban feléd a kráter ami körbe vesz, úgy nyílik meg előtted a tó a mindenféle színével, visszajövünk ide legközelebb túrázni mert ezt csak úgy lehet igazán befogadni ha beleveted magad, egy pár perc meg pár fotó nem elég semmire.
    Gyorsan, haladjunk, vissza kell vinni a kocsit, ki kéne érni a reptérre időben, mert az online checkin nem működött, de azért még felfelé míg átjutunk a hegyen, kétszer megállunk fotózni mert nehéz itt hagyni.
    Mivel időnk alig, ezért még csak beugrunk a decathlonba túrabotért, kelleni fog, csak engedjék fel a repülőre.
    Autót leadtuk, 5 perc volt az egész, deposit vissza, transfer kivisz, pikkpakk kiértünk a reptérre. Nézelődés, checkin kiosk, ellenőrzés, várakozás, 5 perc késéssel felszállás, a beszallas indulás előtt 10 perccel kezdődött, itt nem kapkodnak. Halistennek a csomagom is befért, kicsit aggódtam, apró légcsavaros géppel megyünk. Következő körben inkább feladom a csomagot.
    Jelenlegi magasságunk 7900 méter, sebesség 511km/h, jól megy ez a kis gép. Következő megálló Flores, Európa Hawaii-a.