Azori kalandok 2.0

• Day 1

Departure

August 30, 2023 in Hungary ⋅ ☁️ 20 °C

Hát újra, itt vagyunk, újra irány az Azori, bár most "csak" 2 hét, 2019-ben 3 hét volt, szóval sűrű lesz. Mint az utazás. Két napja már összepakoltunk, autóval elmentünk Vecsésre, ott nagyon jófej kollégánál ott hagytuk az autót, onnan busz, jó korán kiértünk, igazi magyaros házi uzsonna is megvolt (Burger King).
    Persze hogy ne menjen minden rendben, reggelre a Mogyoró cica lesántult, úgyhogy pihenés és munka helyett rohanás ügyeletes állatorvoshoz. Szerencsére elvileg nem tört, de bent kéne tartani a házban pár napig, ami nem egyszerű, szegények akik vigyáznak majd rá, fel lesz adva a lecke. 😿
    A gépig még van 2 óra.
    Fél 6kor indulunk, helyi idő szerint fél 9re érünk Lisszabonba, és szintén helyi idő szerint éjfélre Ponta Delgadába.
    Kis izgalom, hogy kb 2.5 óra van Lisszabonban átszállni, de ugye WizzAir, és ha nem is késik, most vettük észre hogy a terminál 2re érkezünk és a terminal1ről megyünk tovább. Ami más épület. És ki kell csekkolni, buszra szállni, újra becsekkolni, szóval izgi lesz.
    Minden szállás lefoglalva, minden autó lefoglalva, helyi repülőjáratok lefoglalva, sok minden már kifizetve.
    Már nagyon várjuk hogy újra ott legyünk 😊
    5 vagy 6 sziget van tervben, sok kirándulás, túra, helyi kaják, vízesések, tengerpart és a többi.
    Útra és kalandra fel!

• Day 1

First stop: Lisszabon

August 30, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 19 °C

Pazar. A wizz gép nem késett, sőt, hamarabb szálltunk le. Sajnos külön ültetett minket a rendszer mert nem akartunk plusz 15 ezret fizetni ezért. Így külön ültünk, volt alvás, filmezés, kis nasi, meg furcsa szomszédok 😀

Lisszabon és az óceán felülről csodaszép volt. A leszállás kevésbé. Mondta is a pilóta h szeles idő van, hát, a leszállás is igen szeles volt, dobált össze vissza. Volt is a végén taps.

Szóval időben ideértünk és jó terminálba hoztak. Az egyetlen nehézség a dohányzó megtalálása volt, de pár kör után meglett.

Mindjárt lehet beszallni a TapAir gépbe, ami megy már Azorira. Jejejeee.

Ennyi 🤷

• Day 2

Érkezés, autó és kalandos este

August 31, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 20 °C

Nyugodt repülő út, sima landolás, végre a szigeten. A gép minimálisan késett, ami egész jó, mert a többi járat ma órákat csúszott ide.
    Éjfél, Ponta Delgada reptér, irány a parkoló, de hol a bérelt kocsis ember? Érdeklődés mástól, nekik itt nincs iroda, de hívni kell őket és jönnek. 5 perc, ott is volt Pedro, aki elvitt 5 percre minket az irodajukhoz, papírmunka, kedves irodás lány, két ari cica és egy piros Renault clio itt ott meghúzva de tökéletes.
    Irány a szállás. Óceánparton, majd a szigeten keresztül, 40 perc. Az út mellett a környezet így sötétben is gyönyörű.
    Érkezés, helyet már ismerjük, voltunk, sátor még áll, de recepció üres. Sebaj, pakolunk be. Hopp, nincs ágynemű 😕 Hajnal 2kor 14 óra utazás után nem jó. Kopogunk, telefonálunk, SMS, minden, semmi válasz. Nincs más hátra, kocsiba laokon csoport pózban próbáljunk aludni.
    Valamikor később jött egy email, h a recepción van hagyva nekünk két hálózsák, hajnal 4kor megtaláltam és innentől vízszintesen fekvés. Közben találkoztam sünikkel, egy kvázi arborétumban van a sátor, csodás.
    Reggel 8kor fel is keltünk, indulhat az utazás aktívabb része 👍
    Csak még be kéne csekkolni is.

Furnas, a füstölgő város

August 31, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Egyik kedvenc hely, ezért is töltjük itt a 3 napunkat Sao Miguelen.
    Reggel elindultunk körbejárni. Gyönyörű parkok, patakok, csobogó, forró víz folyik random helyekről. Elmentünk a kedvenc teázó mellett, ahonnan már látszanak a gőzölgő kaldeirák: hihetetlen, ahogy bugyog a tűzforró víz és mindenhonnan magas gőzoszlopok törnek elő. Akár főzni is lehetne benne. Szoktak is 😁
    Kávézó, ahol 4 éve is voltunk. Itt az a jó, nem pörgik túl a szendvicset, mit kérsz bele, sonka, sajt, vaj, ennyi. Két latte, meg szendvics, meg portugál süti.
    Innen kis bevásárlás, majd bementünk egy privát kertbe, ami csak augusztusban látogatható, és épp augusztus utolsó napja van, szerencsések vagyunk. Meg a tulajdonos is, mert valami eszméletlenül gyönyörű, mint egy arborétum. Tó, vízesés, óriás fák, hidak, stb.
    Ezután pedig irány a híres Terra Nostra park, ahol a földből jövő forró vízben lehet fürödni. Vagy lehetne, mi most nem csináltuk, csak sétálni akartunk, de azzal is elment vagy 3 óra. Mit is lehetne mondani róla: majd 300 éves park, és ez is leírhatatlan, gyönyörű, vadregényes és imádnivaló.
    Rejtett kis barlangok, ahol meg is ittunk egy behozott helyi sört, meg növények mindenhol, buja zöld.
    Kicsit el is fáradtunk, jöhet a következő: ebéd. Ami helyi specko főtt kukorica, a bugyborgó kénes vízben főzik nagy zsákokban. Egyszerűen behajítják a zsákot a lyukba, és ott fő meg. És 1.3 euró egy darab, Balaton elmehet a picsuba 😎
    Itt a gőzölgő kaldeirák között meg is ettük, megittunk még egy sört, vissza a szállásra, átöltözés és megyünk kirándulni.

Furnas nap, második rész

August 31, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 24 °C

Tudom, napi egyet kéne írni, de egyrészt csak 10 képet lehet feltolteni egyszerre, másrészt ahogy Kata mondta: otthon azt mondják, Magyarországra kell jönnöd hogy elhidd, itt meg azt mondhatnánk ide jöhetsz, de nem fogod elhinni, annyi csoda van. Lépten nyomon.

Szóval, irány a Furnas tó, vagyis mellette egy kis túra, ami belépős, de van pár csoda vízesés, meg sok érdekesség.
    Maga a tó is szép, de legutóbb már körbe sétáltuk. Most megnéztük megint azt a részt, ahol a vacsink főtt, ahol a cosidot csinálják: a tó mellett, ahol gőzölög a talaj, lyukakat ásnak, berakják a bödönt és ott fő meg.

Mellette van a fizetős kis rész, fejenként 10 euró, de utólag azt mondom abszolút megérte. Szépen karbantartott ösvény, lépcsők fából, tisztaság és sok vízesés. Egészen a sziget egyik legnagyobb vízesésének a tövéig visz az időnként elég meredek út. Hihetetlen alulról nézni a függőleges szikla falat, ahogy jön a vita tetejéről. És lefelé találtunk még olyat is, ahol fürödni is lehetett. Bár csak derékig mentem be, mert hideg volt, de nagyon király élmény.
    Az egész erdő olyan vadregényes, buja, zöld, izgi, Kata szerint tiszta Faun labirintusa. És igaza van.
    Aztán megtaláltuk az erdőben a Casa de Grenát, amit az 1800as években valami angol úr épített. Igazi viktoriánus kori kis vityilló, ami elég sokszor cserélt gazdát, végül a portugál államhoz került, aki nem tudott mit kezdeni vele, az azoriak vissza szerezték és legalább a környékét rendbe rakták, aminek köszönhetően bejárható ez a túra.

Innen vissza a sátor, kis pihi, majd irány a Cosido étterem. Legutóbb is itt voltunk, legutóbb is túl ettük magunkat, most se volt másképp 🤣 Túl nagy adag ez két embernek. Csirke, marha, disznó, zöldségek egyben főve. Előételnek persze kértünk garlic breadet, meg azért egy ananászos desszerter még leerőltettünk. Ja, meg persze egy üveg vörös bor, mert azt mondták az kell mellé 😉
    Kajakóma és a bor beütött, sétáljunk haza, kocsit ott hagyjuk az étteremnél, majd reggel érte jövünk.
    Megnéztük megint a füstölgő kaldeirákat, megunhatatlan, főleg este. Meg persze amiről senki nem beszél, a millió csótány, akik este jelennek meg 🤣 Észre se veszed elsőre, de ha oda világítasz valahova, akkor látod ahogy szaladgálnak fel s alá. Jóvanazúgy.
    Hazafelé pont jött fel a hold, gőzölt minden, mondtam már hogy hihetetlen látvány?

Otthon gyors megkerestük a szállásadónkat, hogy kifizessük, csak készpénzt fogadott, ezért nem tudtuk eddig. Aztán kicsit dumáltunk, volt már Magyarországon és nagyon tetszett neki, kérdezte mizu, majd kérdezte mi a véleményünk orbán Viktorról, ebből lett egy fél óra beszélgetés 😀 Mondta sok közös van Portugáliában és Magyarországon, majd adott ajándék azori metál folk zene CD-t. Ja meg hagyott a sátorban banana passion fruitot, saját termés, hosszúkás, olyan mint a körte.

Na jóéjszakát 🫡

• Day 3

Nézelődés a környéken, beach és dzsungel

September 1, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Kora reggel kelés, el kéne menni az autóért amit tegnap ott hagytunk az étteremnél mert borozgattunk. De áll a felhő a völgyben akkor már menjünk gyorsan fel magasra és nézzünk le. Hát egy csoda látvány, de ezzel már nem mondok újat 😁 Ahogy a völgyben megülő pára és gőz megcsillan a napfényben. Fotón látszik.

Elindulunk, de előbb megállunk még, a tegnapi vízesés tetejére oda lehet menni elvileg, térkép szerint. Egy csodás miradouroból indul az ösvény, ami le van zárva, de mi úgy értelmeztük hogy csak autóval. 10 perc séta, majd át a növényeken, és egyszer csak kinyílik a táj, előttünk a vízesés felső pereme, szerencsére több szintes, így le lehet ülni anélkül hogy közvetlenül a több száz méteres szakadék szélén egyensúlyoznánk. Az egész élmény, már nem is tudok rá mit mondani, megint csak egy csoda, amit ha itt vagy se hiszed el hogy ilyen van. Mert ilyen nincs.

Autó pipa, irány a part, még nem is láttuk az óceánt. Útközben megálló a Che Gorreana Tea ültetvényen. Európában csak itt van. Gyönyörű a sok zöld tea cserje a domboldalon, háttérben az óceánnal. Idén nem néztük meg a gyárat magát, pedig ingyen lehet látogatni, vezetővel, de már láttuk. Most csak a büfébe mentünk, vettünk helyi teafüvet, meg vettünk itteni kézműves sört, teás és kecske sajtos sütit, ananász tortát. Valamint itt, a gyárban ingyen lehet inni a saját teájukat, ittunk zöld és fekete teát, isteni.

Irány a klasszikus értelemben vett beach, RibeiraGrande mellett a Santa Barbara. Ez itt szörfösök kedvenc helye, most nincsenek monduuk nagy hullámok. Hosszú homokos part, forró homokkal. Kicsit leültünk a partra, meg ittunk két kis sört, én úsztam kicsit az óceánban.
    Van itt egy szuper kis büfé fent a sziklákon, anno imádtuk, most is itt akartunk enni. De sajnos bezárt, pedig pár napja még posztoltak fotókat innen 😕 Hát ez fail. Akkor együk meg a Cosido maradékát. Kocsiból ki, még elég hűvös, talán nem romlott meg. Egy falat, egész jó, de ne itt együk meg, inkább valami kilátó ponton. Oké, irány akkor a Fogo tó, úgyis az a következő program, egy jó kis túra.
    Hát nem. Miután felmentünk félútig, kiderült hogy már nem lehet csak úgy felmenni. A bérelt autók ki vannak tiltva az útról reggel 9 és este 7 között, busz menne fel, óránként egy, 5 euróért, köszi nem. Ez nem volt szimpi, de biztos oka van, elég sokan járnak ide.
    Akkor mi legyen? Következő program a híres lapas grelhadas lett volna, akkor menjünk oda, együnk végre. Újratervezés, át a hegy másik oldalára kerülővel, egész gyorsan kaptunk asztalt. Csoda ki étterem közvetlenül a parton. Szóval lapas (kagyló fokhagymás vajban), garnélarák fokhagymás chilis olajban, helyi kenyér, helyi sajt, paprika mártás, ananászos süti és ananász borral leöntve. Isteni volt minden.
    Idő még van, kis séta itt az öbölben, majd tovább egy kilátó pontra (miradouro) majd onnan megint le a partra, Google maps szerint van ott valami misztikus vulkáni akármi (Volcanic mystery shore, water fusion spot). Huu, hát megint nagyon érdekes, kiállnak a vulkáni sziklák a vízből, patak csorog az óceánba köztük, nagyon földöntúli látvány.
    Van kis rövid túra a szomszéd faluban akkor irány oda. Egy elhagyatott vízműhöz megy fel, útközben van vízesés meg kis tó. Egy furcsa faluban álltunk meg, keskeny utcák, érdekes hangulat. Majd gyalog a szinte dzsungelben, buja növényzet körülöttünk, majd egyszer csak egy gyönyörű vízesés, mily meglepő 😁 kis lábáztatás, kis fürdés, tovább kéne menni, de elég gyatra az ösvény, meg sötétedik is, menjünk most már haza.
    Persze, de útközben még van valami tó is, egy dupla to egy kráterben, még azt se láttuk. Hát még vadregényesebb út, mint eddig bárhol, 1 óra séta kb le a kráter aljára a dzsungelben, közben vízfolyások, források , fák, bokrok, cserjék, minden. Megérte.
    Most már tényleg irány vissza Furnasba.
    Gyors zuhany, menjünk le lábat áztatni oda, ahol tűzforró víz jön fel talajból és van kis medence kiépítve az út mellett. Lábam leégett, de előtte 5 perccel egy helyi motoros fesztiválon vettünk hideg sört, az segített.
    Tovább, kaldeirák, megunhatatlan, ahogy a felkelő hold fénye átvilágít a feltörő gőz közül. Csoda. Misztikus.
    Itt megettük végre a vacsit, helyi péksüti, ananász zselé, helyi vaj.
    Séta haza, nagyon jó hely ez a Furnas, nehéz itthagyni.

Így utólag belegondolva ez egy elég sűrű nap volt, millió érdekességgel.

• Day 4

Viszlát Furnas, viszlát Sao Miguel

September 2, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

Ez itt most ennyi volt, rövid, sűrű, megpróbáltuk kimaxolni, de nem akartunk csak azért több napot maradni, hogy újra megnézzünk mindent, a sok kedvenc helyet, amit egyszer már láttunk pár éve, szóval menjünk tovább új élményeket keresni.
    Korai kelés, összepakolás a sátorban, helyi kávézó csekkoljuk, nyitva van e már, igen, szuper, akkor két latte meg két sonkás sajnos lepadas vagy micsoda, helyi péksüti.
    Gyorsan tovább, most fel akarunk jutni a Fogo tóhoz, és ha túra nem is lesz, de legalább kis séta legyen, viszont csak 9ig engednek fel autóval. Kora reggeli fényben autókázni a szigeten, a hegyek dombok tehenek között, körbe hortenzia, fenyő, páfrány, pálma, zseniális.
    Időben felértünk a hágóra, mint kiderült ha fel is jutsz időben, attól még a parkolásért fizetni kell, majd kiderült hogy a gerinc túra ösvény le van zárva, szóval vannak változások, de ahogy megállsz és lenézel a tóra, kárpótol. Csoda, lenyűgöző, milyen szót nem használtam még?
    Egy darabig elimdultunk lefelé gyalog a tóhoz, ahogy mész le, úgy magasodik egyre jobban feléd a kráter ami körbe vesz, úgy nyílik meg előtted a tó a mindenféle színével, visszajövünk ide legközelebb túrázni mert ezt csak úgy lehet igazán befogadni ha beleveted magad, egy pár perc meg pár fotó nem elég semmire.
    Gyorsan, haladjunk, vissza kell vinni a kocsit, ki kéne érni a reptérre időben, mert az online checkin nem működött, de azért még felfelé míg átjutunk a hegyen, kétszer megállunk fotózni mert nehéz itt hagyni.
    Mivel időnk alig, ezért még csak beugrunk a decathlonba túrabotért, kelleni fog, csak engedjék fel a repülőre.
    Autót leadtuk, 5 perc volt az egész, deposit vissza, transfer kivisz, pikkpakk kiértünk a reptérre. Nézelődés, checkin kiosk, ellenőrzés, várakozás, 5 perc késéssel felszállás, a beszallas indulás előtt 10 perccel kezdődött, itt nem kapkodnak. Halistennek a csomagom is befért, kicsit aggódtam, apró légcsavaros géppel megyünk. Következő körben inkább feladom a csomagot.
    Jelenlegi magasságunk 7900 méter, sebesség 511km/h, jól megy ez a kis gép. Következő megálló Flores, Európa Hawaii-a.

• Day 4

Welcome to Flores

September 2, 2023, North Atlantic Ocean ⋅ ☀️ 24 °C

Flores, a legzöldebb sziget, Európa Hawaii-a, szokták mondani. Tapasztalatból tudom mondani hogy tényleg a legzöldebb, de ez nem idei tapasztalat, még nem kezdtünk el mászkálni. Az út nyugis volt, láttuk felülről a Pico hegyet, amit 4 éve megmásztunk, láttuk Sao Jorgét, ahova megyünk nemsokára, meg Hortát ahova szintén megyünk és ahol a legjobb gin tonic van 😁

Másfél óra út után megláttuk Corvo szigetét, szuper jól néz ki, mintha valami eldugott titkos sziget lenne. Majd Flores partvonala mellett ereszkedtünk le és egy elég zötyögős landolás után időben meg is érkeztünk. Hurrá, hátra van a nap fele. Vegyük át gyorsan a kocsit.

Aha. Elsők között szálltunk le de nem álltunk be egyből a sorba, hiba volt. Másfél óra alatt se haladt semmit. Mögöttem állt két középkorú német néni, mondtam nekik na én visszajövök később. Úgy számoltam, a következő gépig van másfél óra, 10 perc gyalog a szállás, akkor pakoljunk le, Kata tud fürödni, pihenni én meg majd a kövi gép előtt visszasétálok. Meg is történt. Német nénik még mindig a sorban és nem elől.
    Végül ők 3.5 óra múlva kocsihoz is jutottak. Nekünk végül a landoláshoz képest 4.5 óra volt. 2 ember dolgozott, 5 autó kölcsönző nevében, volt közben lerobbant autó probléma, volt panasz, a kocsik visszavételét is ők intézték, katasztrófa volt. Végül mikor mi kerültünk sorra, mondta a bérlő néni hogy most hoztak vissza egy autót, ő se látta, menjünk ki vele, és ha oké nekünk, vihetjük. Ha nem, akkor várjunk tovább. Oké volt, persze. Működik, nincs eltörve, csak haladjunk. Így került hozzánk valami Ford 3 napra.

Ezután gyors vásárlás, mert mindjárt bezár a bolt, holnap nem lesz nyitva semmi, holnapután korán megyünk túrázni, most kell mindent megvenni. Pl 20 üveg sört 🤣 Meg tejet, felvágottat, joghurtot, stb.

Ja, szállás. A sátor után luxushotel, 46m2es apartman, hűtő, mosógép, kávé, minden. Plusz a legjobb, welcome csomag: helyi bor, helyi péksütik, sajt, vaj. Aranyos.

Ja, holnap. Vagyis Corvo. Hétfőre terveztük, kiderult a menetrend szerinti hajó csütörtök, péntek, szombaton jár. Akkor ez kilőve. Kaptunk egy listát a reptéren, kik foglalkoznak hajó túrával. Írtam mindegyiknek hogy hétfőn át kéne vinni majd visszahozni, mennyi. Páran visszairtak, hogy hétfő noway, a nyílt vízzel bajok lesznek, vagy holnap, vagy szerda legközelebb. Az elsővel felvettük a kapcsolatot, 40 eur per fő, reggel indulunk, hajó túra Flores part mentén, ahol vízesések szakadnak le a száz méteres sziklákról az óceánba, meg szikla barlangok, aztán irány Corvo, ott 10 euróért felvisznek a kráter széléig, és akkor lehet túrázni, 3kor meg indul vissza a csónak. Remek, kell. Most már csak azon izgulunk, mennyire lesz haragos holnap az óceán a kis csónaknak.

Kaja: útjára Sao Miguelen a reptéren ettünk egy szendvicset, kéne valami. Google térkép, éttermek nyitva a környéken, értékelés. Hát, kicsiny falunkban, ahol a reptér van, nem sok minden van, azok se túl jó értékelésűek, szóval végül egy 5 pontos food truckhoz mentünk. Irtó cuki pultos lány, kellemes ska reggae zene, a leszálló pálya mellett közvetlenül. Milyen kaja van? Bifanas, sajtburger meg valami p betűs helyi specko, sajna sült krumpli nincs mert bekakilt a gép. A helyit kérjük. Meg sört meg kólát. Fuuu nagyon jó volt: marha hús valami helyi lepényben, karamellizalt hagyma, paradicsom, sült bacon de az a normális, már már szalonna, meg egy tükör tojás. A legjobb döntés volt.

Utána még egy két sör, néztük az óceánt a fekete vulkáni sziklák tetején egy kis mini vízesés mellett, most pedig pihi végre.

Ahhoz képest, hogy a délután nagy részét elvitte az autobérlés, mégis elég aktívak voltunk.

• Day 5

Corvo túra - Peti beszámoló 1. rész

September 3, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 24 °C

Kata olyan szépen leírta hogy nehéz utána bármit hozzátenni, de igyekszem :)

A mai nap nagyon izgalmas volt, felosztanám több részre.

1. Hajózás Flores körül
    Hajnalban hallgattam, hogy esik az eső, csapkodnak a hullámok, megnéztem mindenféle előrejelzést, délelőtt másfél, délután ma 3+ méteres hullámok, na gondoltam ebből nem lesz semmi. Eredetileg hétfőn akartunk menni Corvora, de hétfőn az időjárás miatt nem vállalta senki, csak ma. Próba szerencse, ők a profik, csak tán úgy visznek ki hogy egyben is hoznak vissza.
    Reggel kávé, szendvics abban a kávézóban ahol 4 éve is voltunk, akkor is bejött, most is jó lesz. Az volt.
    Kikötő, Marcus, akivel megyünk jó arc, semmi izgulás. 3 nagyobb csónakkal megyünk, olyan mint a rodeo bika, a miénkben 2 sor ülés, combbal meg kézzel tudsz kapaszkodni. Mentőmellény esőkabát fel, indulás. Elején kicsit para volt nekem, hullámok, sziklák, de a lenyűgöző látvány hamar feledtetni, nem győztünk fotózni, videózni, szájat tátani.
    Mi is volt? Több száz méter magas sziklafalak tövében mentünk, amikről itt ott vízesések zubogtak le, bele az óceánba, néha a csónakba, mert volt hogy alá mentünk. Barlangok a sziklák tövében, amikben több métert ingadozik csendben a víz, emelgeti a hajót. Földöntúli szikla formák és a sziklafalak között hajózás, lyukas sziklák, megint vízesés, monumentális falak és az óceán.
    Majd ott hagytuk Florest, irány Corvo.
    Útközben egyszer csak megálltunk, delfinek tömege úszott a hajó, csónak körül, ugráltak a vízben, játszottak. Mint valami gagyi giccs filmben 😁
    1.20 perc után kezdett közeledni az óceánból kiemelkedő Corvo, mint valami jurassic park sziget, a tetején a kis felhő sapkával.

1. rész vége, hogy tudjak elég képet pakolni.
    Videó nem fért ide, szóval link:

• Day 5

Corvoi út Kata szemével

September 3, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 24 °C

Nem vagyok a szavak embere, az inkább Peti asztala, de a mai napot nem tudom szó nélkül hagyni én sem. A tények leírását meg is hagyom neki.
    Mindig különös izgalommal tölt el, ha hajóra szállhatok. Ha az pedig a tenger, jelen esetben az óceán, még inkább lenyűgöz. A mai napon átvittek minket egy igen apró hajócskával Corvo szigetére. A vízesések között haladva, közel a sziklákhoz, barlangokat érintve közelitettük meg a szigetet. Négy éve a tea ültetvények látványa okozott nálam azonnali sírást, ezt idén ez a hajóút váltotta ki belőlem.

Leírhatatlan élmény a természet közelsége, ereje és szépsége. Az odaút zökkenőmentes és csendes volt, egy, másfél méteres hullámokkal.
    Eredeti terv szerint hétfőn mentünk volna, de akkor nem hajóznak ki, vihar várható, ma már kicsit haragos az óceán, de még hajózható. Peti már reggel folyamatosan az előrejelzéseket nézte, mekkora hullámokra lehet számítani, de én valahogy nem izgultam. Úgy vagyok vele, ezek a vízi hősök (kapitányok) tudják mikor biztonságos, nem volt bennem félelem.

Kevesebb időt tölthettünk túrázással, mint ahogy azt eredetileg terveztük, szólt a kapitány, hogy az időjárás miatt hamarabb kell a vártnál vissza indulni Floresre.
    Bevallom ahogy megpillantottam a krátert, és elénk tárult a leírhatatlan látvány, eldöntöttük ide még vissza kell jönnünk (több napra) . Remélem lesz még ra lehetőségünk. Ezen a szigeten napokat érdemes eltölteni, mert bár kicsi, hihetetlenül gyönyörű is egyben. A tehenek látványa pedig a hegyoldalon, egy kráter közepén nekem alföldi gyereknek elég érthetetlen. Nem győztünk kapkodni a fejünket.
    Ahogy azt szoktam mondani általanosságban Azorival kapcsolatban, ha itt lennél se hinnéd el. A mai napom is ennek szellemében telt, a zöld összes arnyalatával talalkozhattunk ma is, kietlen zord és csodálatos panoráma bármerre néztünk.

Aztán sajnos elérkezett a búcsú a szigettől, és bár szerettem volna még pár órát maradni, a kapitánynak azt kell mondanom a legjobb döntése volt a korábbi indulás.
    Még most sem tudom, hogy nem repültem ki a csónakból a háborgó óceánba, métereket zuhantunk az óriási hullámokon, neha mintha a betonba csapódtunk volna. Mindez közel egy órán keresztül. Életem egyik legszebb, legérdekesebb, legizgalmasabb élményét élhettem át ezzel az úttal. Félelem nem volt bennem, bíztam a kapitány szakértelmében. Számomra ő a nap hőse. Óriási élményt adott nekünk, láttunk delfineket, úsztak velünk. A hatalmas hullámok pedig nem zavarták sem őket, sem a sirályokat. Mi voltunk hihetetlenül picik es törékenyek. És a természet ereje, szépsége es közelsége a mai napon volt a leginkább érezhető az eddig itt elöltöltött napokból.

Örülök, hogy átélhettem, most nem mennék vissza azonnal a méteres hullámok közzé, de holnap akár már indulhatnánk is a következő kalandra.
    Napi hálám, hogy nem hányt senki, nem volt kamera a hajón és nincsenek muslicák a vízen. A fogam tele lenne velük.