• Day 16

Hazafelé, Lisszabon

September 14, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

4kor kelni, brr, de sikerül. 4.45re itt a taxi de jó hogy este összepakoltunk. Reptér, meglepő, mennyien vannak már ilyen korán is. Kávé, szendvics, szokásos, szeretem Ponta Delgada repterét de most nincs idő kiélvezni, mire sorra kerülünk a büfében már kezdődik a beszállás. Furi TapAir gép, régi logó van rajta, jajj, valami kiszuperált cseregép? Aztán a gépen kiderült, nemhogy nem régi hanem vadiúj A321 neo, ráadásul retro festéssel, egy ilyen van a Tapnak.
    Felszállunk, gyönyörű az ég, most kel a nap, elrepülünk Sao Miguel sziget mellett, látszik a Fogo tó, látszik Furnas, még az is hogy gőzölög, milyen jó is volt 😊
    Lisszabon, csomagmegörző kéne, hátha van bent, hogy ne keljen a csomagot újra átvinni de persze csak kint van, azt is alig találjuk meg, de végül csomag lerakva, elcsigázva irány Lisszabon belvárosa, busz, kis séta és már a híres helyeken vagyunk, de rohadt meleg van, inkább üljünk be együnk valami könnyű ebédet. Hideg sör és kóla életmentő. Grillezett szardínia és tengeri sügér pedig fincsi.
    A híres felvonó, de csak hátulról, úgyis az étteremtől pár percre van, még mászni se kell. Szép a kilátás a városra.
    St George vára, vagyis inkább a mellette lévő pasta da natal sütis hely, együnk egy sütit, hideg víz, fagyi, a vár ajtajában meg kis pihenő az árnyékban. Megjelenik egy páva, csöveskedik, kunyerál, még egy kávézóba is be akar menni, ilyen is kell otthonra 😁
    Jól van, baromi meleg van, korán keltünk, 2 hete utazunk, most ennyi bőven elég volt Lisszabonból, sorry.
    Busz, vissza, a gépünk Terminál 2ről megy, akkor csomag ki, shuttle buszra fel, érkezés T2höz, irdatlan sok ember, de ahhoz képest gyors csomag vizsgálat és már bent is vagyunk. Ahol szintén sok ember, ülőhely alig, dehát ilyen ez a fapados terminál (innen megy az összes fapados, a terminál 1,azert jóval tágasabb és kellemesebb, de jó lesz ez). Van 3 óra a gépig, most pihenünk, eszünk majd remek tradicionális helyi meki kaját, aztán irány Budapest.