• Day 7

Cameron Highlands - Gunung Brinchang

March 7, 2016 in Malaysia ⋅ ⛅ 20 °C

Na druhý den jsme se rozhodli konečně využít i nejtypičtější způsob dopravy v jihovýchodní Asii, na který jsem se velmi těšil, a to jízdu na skútru. K jeho půjčení většinou stačí cestovní pas, příp. navíc český řidičák. Jelikož cena za půjčení je v této oblasti poměrně vysoká (ve srovnání se zbytkem země), půjčili jsme si pouze jeden stroj pro nás oba. Cíl cesty: Gunung Brinchang, nejvyšší kopec celé oblasti, na jehož vrchol ve výšce 2031 m n. m. vede úzká asfaltová cesta. Jedeme po hlavní cestě, kocháme se okolní krajinou a asi po 20 kilometrech si uvědomujeme, že jsme museli o několik kilometrů minout odbočku vedoucí k hoře, nutno říci špatně značenou. Napodruhé ji již podle GPS najdeme a k cíli nás čeká ještě skoro 7 kilometrů po klikatící a stoupající cestě. S čím dál větším sklonem však zjišťujeme, že skútr není schopný nás vyvézt oba nahoru, a proto dobrovolně slézám a šlapu pěšky. Naštěstí mi po pár minutách zastavuje minivan výletníků z Kuala Lumpur, kteří mě vyvezou až nahoru, ačkoliv se s tak velkým a těžkým autem musejí často vypořádat s nástrahami úzké a děravé cesty. Na vrcholu se kocháme výhledy do okolí z rozhledny a podnikáme malý výlet po dřevěné lávce skrz džungli. Po cestě zpátky do Tanah Rata ještě navštěvujeme růžovou zahradu nebo úžasnou motýlí farmu, kde se můžete pomazlit s chovnými housenkami či stonožkami. Po půldenním výletě doplňujeme celou třílitrovou nádrž, za kterou platíme v přepočtu necelých 50 korun.Read more