• Day 3

Rabat

May 11, 2014 in Morocco ⋅ ☀️ 24 °C

Z časových a komplikovaných logistických důvodů jsme se další den ráno rozhodli vynechat populární archeologické místo Volubilis, které leží asi 20 km severně od Meknésu, a jeli vlakem rovnou do Rabatu. Do hlavního města země jsme dojeli zhruba po 3,5 hodinách. RABAT je pohodové moderní město na pobřeží Atlantského oceánu a je sídlem mnoha vládních budov, ambasád a samozřejmě i domovem krále. Do královského paláce je sice běžným lidem vstup zakázán, ale i tak je zde mnoho k vidění. Je to například pevnost Chellah, staré město založené Kartaginci, královská nekropole Almohadů a dnes obývané především obrovským počtem čápů. Za vstup 10 Dh jsou zde vidět zbytky starého města i pěkná zahrada. Přímo na pobřeží pak leží opevněný kasbah, citadela tyčící se na skále při ústí řeky Bou Regreg do moře. Nepřehlédnutelnou dominantou města je pak věž Hassan, kterou nechal ve 12. století postavit almohadský vládce Yacoub al-Mansour. Ten chtěl postavit i největší mešitu arabského světa, ale kvůli jeho smrti zůstalo pouze u vztyčených sloupů. Na stejném místě dnes stojí také mauzoleum Mohammeda V., prvního marockého krále po vyhlášení nezávislosti na Francii. Na vlakovém nádraží jsme si pak dali pozdní oběd a vydali se do Casablanky.Read more