• Day 2

Méknes

May 10, 2014 in Morocco ⋅ ☀️ 29 °C

MEKNÉS je dalším z královských měst a taktéž býval hlavním městem Maroka. Oproti sousednímu Fezu je mnohem klidnější a příjemnější pro život. Nenajdete zde mnoho turistů, a tudíž ani skoro žádné dotěrné "průvodce". Většina turistů využívá město jako výchozí bod k nedalekým římským rozvalinám ve Volubilisu či k poutnímu místu Moulay Idriss. Také dnešní přenocování jsme měli domluvené přes couchsurfing, tentokrát u jedné belgické dámy (Monique), která zde žije již přes 30 let a pomáhá marockým ženám se vzděláním. Po příjezdu na nádraží jsme taxíkem dojeli za naší hostitelkou, odložili si věci a vydali se do místní medíny. Prohlídku jsme začali u největší brány Bab Mansour na náměstí Hedim. Také místní medína je zapsaná na seznamu kulturního dědictví UNESCO a procházka po ní je docela příjemná. S Monique jsme navštívili např. starou koránskou školu, mauzoleum a díky svým známostem nás zavedla nás i do míst, kam se turista normálně nedostane. Monique nám také domluvila návštěvu hamámu včetně masáže. Ačkoliv byl hamám velmi osvěžující, masáž byla přece jenom místním Arabem docela odfláknutá, ale alespoň nedošlo na žádné lámání kostí. Na večeři jsme s Monique zašli do pěkné restaurace k její známé, která nám připravila tradiční marockou večeři - zeleninový tajine s olivami, velbloudí maso a čaj.Read more