• Day 6

Zagora

May 14, 2014 in Morocco

Dnešní noc jsme se rozhodli strávit v městečku Zagora, a tak cílem zbytku dne bylo dojet sem. Mnohem zajímavější než toto městečko je však samotná cesta do něj. Vede totiž nejdříve skrz hřebeny horského pásma Džebel Sarhro, překonávající průsmyk Tizin'Tinififft ve výšce 1660 m n.m., a od města Agdz poté přes nádherné údolí Draa. Cesta tímto údolím je lemována stejnojmennou řekou, hustě zarostlými palmáriemi a mnoha hliněnými kasbahy a ksary. Zagora slouží především jako výchozí místo pro výlety k dunám u M´hamid. Ty sice nejsou tak populární jako duny Erg Chebbi, které byly naším cílem, ale údajně jsou mnohem vyšší a hezčí, o čemž se nás samozřejmě snažilo přesvědčit mnoho místních. Cesta k nim je však možná pouze terénními vozy, a tudíž bychom si museli celou výpravu k nim pořídit u některého z místních podnikavců. My jsme tedy ze Zagory učinili pouze nutnou zastávku k přenocování po cestě k Erg Chebbi. Místo hostelu jsme se tentokrát rozhodli pro trochu dobrodružnější variantu přenocování v podobě bungalovu po vzoru tradičního berberského přístřeší. Pro potřeby turistů byl však vybaven nezbytnými elektrickými zásuvkami a wi-fi signálem. O oživení v Zagoře se postaraly tradiční středeční trhy s kořením a oblečením a také zabíjačka doprovázená oslavnými tanečky malých dětí, která se konala přímo v areálu našeho ubytovacího zařízení Prends ton temps.Read more