• Day 3

Gibraltar

September 12, 2013 in Gibraltar ⋅ ⛅ 22 °C

Gibraltar, který je britským územím od 18. století, a připojení ke Španělsku odmítlo jeho obyvatelstvo již v několika referendech, je často přezdívaný příznačně jako The Rock. Dominuje mu totiž nepřehlédnutelná vápencová skála, vysoká 426 metrů. Na její vrchol jsme dopoledne vyjeli cable carem (8,5 liber nebo 12 euro), odkud byl nádherný výhled na celé okolí, španělské pobřeží, samotný Gibraltar i na gibraltarskou úžinu. Pouze na východní straně skály bylo kvůli mlze téměř nemožné něco vidět, přičemž silný východní vítr tuto mlhu hnal přímo na skálu, která ji odrážela nahoru a přímo nad skálou se tak vytvářel obrovský mrak, což je zde poměrně častý jev. Přímo na skále se nachází přírodní rezervace, v níž žije jediná evropská kolonie makaků bezocasých. Místní si je zde velmi hýčkají, mohou tu volně pobíhat a nejen proto jsou opice také velmi drzé vůči návštěvníkům, což taky přináší někdy až úsměvné situace, pokud nejste opatrní. Z vrcholu skály jsme dolů už šli pěšky po vytyčených stezkách a předtím, než jsme mohli přejít letištní dráhu zpátky na španělskou stranu, jsme museli počkat, až vzlétne letadlo.Read more