• Day 4

Sevilla

September 13, 2013 in Spain ⋅ 26 °C

Prohlídku města jsme začali v zahradách Jardines de Murillo, kterým vévodí sloupy s výjevy Kolumbových slavných lodí. Cristobal Colon (tedy Kryštof Kolumbus) totiž působil ve službách katolických králů Španělska a je taky v místní katedrále údajně pochován. Pozoruhodným místem je originální náměstí Plaza de Espaňa s mnoha reprezentativními budovami, širokými promenádami a vodním kanálem se zdobenými mosty. Toto místo bylo postaveno k příležitosti konání Ibero-americké světové výstavy v roce 1929 a objevilo se také v druhé epizodě filmové ságy Star Wars. K příležitosti světové výstavy byla postavena také muzea a další architektonické skvosty na nedalekém Plaza de America. Odtud jsme se poté vydali po nábřeží podél řeky Guadalquivir k věži Torre del Oro, která byla postavena za vlády Maurů za účelem ochrany sevillské pevnosti (královského paláce), ve středověku sloužila jako věznice a nyní zde najdeme muzeum námořnictví. A právě v královském paláci, tedy Alcázaru, jsme odpoledne strávili asi 3 hodiny, neboť jeho útroby v arabském stylu a hlavně rozsáhlá královská zahrada rozhodně stojí za to vidět (vstup 8,50 euro). Spolu se sousední katedrálou je taky zapsán na seznamu světového dědictví UNESCO. Když nám vyhládlo, nastal čas okusit další španělskou specialitu - paellu - a žízeň jsme večer zahnali zase sangrií.Read more