• Day 6

Granada

September 15, 2013 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

Granada se nachází na úpatí Sierra Nevady a z dějin je známá především tím, že v době, kdy Kolumbus objevil Ameriku, byla zde katolickým Španělskem dobyta poslední islámská pevnost na Pyrenejském poloostrově. Nyní je Alhambra zapsána na seznamu UNESCO a její návštěvu jsme si nemohli nechat ujít. Denně ji navštíví několik tisíc turistů, a proto jsme měli lístky rezervovány předem přes internet. Hned ráno jsme vyrazili na kopec si naše lístky vyzvednout, ale u pokladny jsme zjistili, že naši rezervaci nemají zaevidovanou. Naštěstí jsme si mohli lístky za 14 euro koupit ještě ten den, a to na 16:00 hod. Do té doby jsme se vypravili na prohlídku města, ke katedrále, do historické čtvrti Albayzín protkané pěknými úzkými uličkami a na kopec ke kostelu sv. Mikuláše, odkud je nádherný výhled nejen na město, ale také na komplex Alhambry, jenž stojí přes údolí naproti na dalším kopci. K příjemné atmosféře města přispívali i talentovaní muzikanti, kterým člověk s radostí i nějakým eurem přispěje do klobouku. To však neplatilo o jednom z mnoha otravných "čističů bot", který nám nejdříve sám od sebe s úsměvem začal ukazovat cestu k Alhambře (jako bychom to nevěděli), aby hned na to přejel párkrát hadrou Lukášovi boty a požadoval 10 euro. Musel se spokojit s jedním a raději jsme spěchali k Alhambře, hlavního cíle dne.Read more