Satellite
Show on map
  • Day 6

    Philadelphia

    September 2, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

    V Buffalu jsem večer minulého dne nasedl na autobus a brzo ráno jsem dorazil opět do New Yorku, kde jsem přestoupil na spoj do Philadelphie. Ze stanoviště Greyhoundu v centru města jsem se nejdříve vydal na západ kolem City Hall a po Benjamin Franklin Parkway až k Muzeu umění. To sice mívá o nedělích volný vstup, ale bohužel v době mé návštěvy bylo zrovna v rekonstrukci. Schodiště před muzeem mi připomnělo tréninkové scény z filmu Rocky, který tu má i svoji sochu. Poté jsem se vracel zpátky do centra města opět po Benjamin Franklin Parkway, která je celá lemována stromy a vlajkami všech států světa. Pokračoval jsem kolem Convention Center a Franklin Square až na nábřeží ke slavnému mostu Benjamina Franklina, jenž se táhne přes řeku Delaware do státu New Jersey. Na závěr jsem si nechal historický National Independence Park, kde jsem si zvenku prohlédl Independence Hall, vystál si dlouhou frontu ke Zvonu svobody a spatřil i malou protestní akci válečných veteránů proti válce v Iráku. Místní hrdě označují tuto část města za "nejhistoričtější čtverečnou míli Ameriky", neboť zde byla vyhlášena Deklarace nezávislosti (1776) či schválena americká Ústava (1787). V letech 1790-1800 sloužila Philadelphia jako hlavní město Spojených států. Město mi učarovalo hned na první pohled, ale dojem kazil poměrně velký počet bezdomovců.Read more