East coast of USA 2007

August - September 2007
Po 10 týdnech práce v kempu jsem za vydělané peníze během 14 dní procestoval celé východní pobřeží USA, částečně sám a částečně s českými kamarády z kempu. Read more
  • 16footprints
  • 1.3kkilometers
  • 37kilometers
  • 6kilometers
  • Day 1

New York - day 1

August 28, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Brzo ráno jsem s Martinem, Kubou a Lukášem konečně vyjel z Honesdale do New Yorku. Přijeli jsme od New Jersey známým tunelem pod řekou Hudson na Port Authority a šli jsme si do automatu koupit lístky na metro, abychom se ubytovali v hostelu na 108. ulici. Místo lístku za 2 dolary jsem však hned na začátku přišel o desetinásobek této částky, neboť jsem doplatil na svou naivitu a důvěru v cizího člověka, který se mi nabídl pomoci. Po chvíli odpočinku jsme se opět vrátili do centra a jako první se vydali na slavné náměstí Times Square plného lidí, aut, obchodů a kýčovitých reklam. Kolem Chrysler Building a přes Madison Square Park však naše kroky vedly k hlavnímu cíli dnešního dne - Empire State Building. Rozhodli jsme se obětovat 18 dolarů, vystát frontu a vyjet do 86. patra, odkud byl nádherný výhled na celé panorama Manhattanu, od Central Parku na severu až k soše Svobody na jihu. Už se pomalu stmívalo, a tak jsme u slavné Madison Square Garden nasedli na metro a vrátili se do hostelu.Read more

• Day 2

New York - day 2

August 29, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Na druhý den jsme naplánovali obhlídku jižní části Manhattanu. Metrem jsme dojeli ke Ground Zero, kde byly v plném proudu stavební práce po tragédii, která se zde udála před 6 lety a změnila celý svět. Na fotkách si tu lidé mohli připomenout bývalé věže WTC či prohlédnout, jak to tu bude vypadat v budoucnu. Nechyběla tu ani velká pamětní deska obětí z 11. září 2001. Odtud jsme pokračovali až na úplný jižní cíp Manhattanu, kde jsme si počkali na trajekt. Hodinová plavba stála 12 dolarů a díky ní se nám naskytly pohledy nejen na město z East River a Hudsonu, ale hlavně zblízka i na slavnou Sochu svobody. Po vylodění jsme zamířili přes Wall Street na Brooklynský most, ale na jeho přejití jsme neměli čas ani síly. Sešli jsme z mostu a vydali se přes Chinatown a pak po Broadwayi na sever. Večer jsem s Kubou nasedl na metro a dojel do Bronxu ke stadionu Yankees, kteří zrovna hráli derby proti Bostonu Red Sox, s nadějí, že koukneme na baseballový zápas a zjistíme, proč je tento sport v Americe tak populární. Zkusili jsme se proto zeptat u pokladny, jestli ještě nejsou lístky, ale ty nejlevnější byly samozřejmě vyprodané a nabídnutá cena 200 dolarů byly vysoko nad naše možnosti.Read more

• Day 3

New York - day 3

August 30, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Dnes měl kamarád Kuba již letět domů, a tak jsem se s ním vydal dopoledne na obhlídku Central Parku. Bylo to opravdu neuvěřitelné po tom velkém shonu ve městě plném lidí se najednou ocitnout "v přírodě". Uprostřed parku se nachází obrovská nádrž, kolem níž lidé běhají proti směru hodinových ručiček, což jsme zjistili až v okamžiku, když jsme se vydali tím špatným směrem a neustále koukali do tváří funících běžců. Odpoledne jsem přesvědčil zbylé dva kamarády, abychom se jeli podívat na Coney Island, což je písečná pláž na jihu Brooklynu. Procházka po pláži a krátká koupačka ve studeném Atlantském oceánu přišla vhod. Toho dne jsme se ještě stihli podívat i k Rockefellerovu centru a k budově OSN.Read more

• Day 4

New York - day 4

August 31, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Poslední den v New Yorku jsme strávili v Central Parku v jeho jižní části u hotelu Plaza známého z filmu Sám doma 2. Měli jsme totiž u sebe svoje kufry a čekali jsme na večer, kdy se naše cesty na pár dní rozdělí. Já se rozhodl během té doby sám navštívit pár míst na východním pobřeží, zatímco Martin s Lukášem chtěli letět do Orlanda. Vzali mi proto s sebou do letadla můj kufr, abych se s ním nemusel po cestě vláčet s tím, že za 4 dny se se s nimi v Orlandu setkám. Koupil jsem si GreyhoundPass na 7 dní a moje první cesta vedla k Niagárským vodopádům. Autobus z Port Authority do Buffala odjížděl ve 22.30. V nejslavnějším městě světa jsem tedy strávil 4 dny. Výhled na město z Empire State Building, projížďka lodí po Hudsonu až k Soše svobody, procházka po Brooklynském mostě či jen povalování v Central Parku rozhodně patří k nezapomenutelným zážitkům.Read more

• Day 5

Niagara Falls

September 1, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Po 600 km a 8 hodinách jsem dojel do Buffala, kde se musí přestupovat na další autobus, ale odtud už to k vodopádům trvá jen půl hodiny. Jaké bylo moje udivení, když jsem na místě zjistil, že vodopády tu jsou vlastně dva - americký a kanadský, který je známější díky svém tvaru podkovy. Středem řeky vede státní hranice, a tak jsem se po Duhovém mostě chtěl dostat i na kanadské území, abych mohl vodopády obdivovat i z druhého břehu. Úředník na druhém konci mostu mě však už dál nepustil, protože americké vízum v Kanadě neplatí. Což byla škoda, protože z kanadské strany je výhled na vodopády hezčí. Musel jsem se proto otočit a absolvovat další vstupní proceduru u amerického celníka. Hranici do Kanady jsem tak překročil pouze geograficky, nikoliv úředně. Pohled na Niagáry je však úchvatný, ať už stojíte kdekoliv. Času jsem měl však stále dost a uvažoval, co dál. Za 28 dolarů se dal koupit lístek, který by jeho majiteli umožnil vyjížďku lodí až pod kanadské vodopády, dále přístup na lávku těsně pod americké vodopády nebo vstup do místního mořského akvária. Bohužel jsem nemohl tolik rozhazovat penězi, nicméně zpětně jsem toho litoval.Read more

• Day 5

Buffalo

September 1, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Zbytek dne jsem tak strávil v Buffalu, druhém největším městě státu New York. Nejhezčí místní budovou a architektonickým skvostem je 115 metrů vysoká City Hall postavená ve 30. letech ve stylu Art Deco. Jako sportovní fanoušek jsem se byl podívat i ke stadionu HSBC Center, kde hrají své zápasy hokejisté místních Sabres. Jinak tu však k vidění nic moc nebylo, a tak jsem našel knihovnu s volným přístupem na internet, kde jsem přečkal do odjezdu autobusu.Read more

• Day 6

Philadelphia

September 2, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

V Buffalu jsem večer minulého dne nasedl na autobus a brzo ráno jsem dorazil opět do New Yorku, kde jsem přestoupil na spoj do Philadelphie. Ze stanoviště Greyhoundu v centru města jsem se nejdříve vydal na západ kolem City Hall a po Benjamin Franklin Parkway až k Muzeu umění. To sice mívá o nedělích volný vstup, ale bohužel v době mé návštěvy bylo zrovna v rekonstrukci. Schodiště před muzeem mi připomnělo tréninkové scény z filmu Rocky, který tu má i svoji sochu. Poté jsem se vracel zpátky do centra města opět po Benjamin Franklin Parkway, která je celá lemována stromy a vlajkami všech států světa. Pokračoval jsem kolem Convention Center a Franklin Square až na nábřeží ke slavnému mostu Benjamina Franklina, jenž se táhne přes řeku Delaware do státu New Jersey. Na závěr jsem si nechal historický National Independence Park, kde jsem si zvenku prohlédl Independence Hall, vystál si dlouhou frontu ke Zvonu svobody a spatřil i malou protestní akci válečných veteránů proti válce v Iráku. Místní hrdě označují tuto část města za "nejhistoričtější čtverečnou míli Ameriky", neboť zde byla vyhlášena Deklarace nezávislosti (1776) či schválena americká Ústava (1787). V letech 1790-1800 sloužila Philadelphia jako hlavní město Spojených států. Město mi učarovalo hned na první pohled, ale dojem kazil poměrně velký počet bezdomovců.Read more

• Day 7

Atlanta

September 3, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Z Filadelfie do Atlanty na mě čekala nejdelší cesta autobusem na mé pouti po východu USA, která se navíc ještě neplánovaně protáhla na celých 24 hodin. Po přestupu v Richmondu a hodinové přestávce v Charlotte mě od Atlanty dělilo zhruba ještě 5 hodin, když řidič něco na cestě přejel. Dodnes nevím co to bylo, ale byli přivoláni policisté, vzali si od všech kontakty a stáli jsme na místě přes 3 hodiny. Do Atlanty jsme přijeli nakonec s pětihodinovým zpožděním a já měl na prohlídku města ani ne dvě hodiny. Pozdějším spojem jsem dál jet nemohl, protože jsem byl s kamarády na další den v Orlandu domluven na určitou hodinu. Nastoupil jsem proto rychle na metro a dojel do centra Atlanty, kde jsem si prohlídl nádherný olympijský park postavený k příležitosti konání olympiády v roce 1996 Vedle něj stála budova CNN a kousek dál stálo Georgia Aquarium, největší mořské aquárium na světě, a pavilon Coca-Coly. Na prohlídku těchto atrakcí mi bohužel kvůli zpoždění busu nezbyl čas a musel jsem letět zpátky na autobusové stanoviště, odkud mi v 18:45 jel bus do Orlanda. Do autobusu jsem se nakonec dostal jako poslední člověk.Read more

• Day 8

Kennedy Space Center

September 4, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Do Orlanda jsem dorazil z Atlanty asi v pět ráno. Musel jsem čekat do osmi, kdy jsem se měl setkat s Martinem a Lukášem, abychom pak společně jeli do Kennedyho vesmírného střediska na mysu Canaveral, který je spravován Národním úřadem pro letectví a kosmonautiku (NASA). Nádraží v tuto hodinu okupovalo pár podezřelých existencí, proto jsem se bál usnout, a tak jsem do sebe hodil šálek kafe. Autobus nás zavezl do městečka Titusville, odkud je to do střediska zhruba 20 km, tudíž jsme se tam museli dostat taxíkem (jízda stála 30 USD). Vstupenka za 40 USD sice nebyla zrovna levná záležitost, ale příležitost podívat se na místa, odkud létají rakety do vesmíru, nešlo odmítnout. Za cenu vstupenky jsme mohli vidět rakety a další vesmírné lodě a objekty v životní velikosti, mohl jsem si zkusit simulovaný start či vidět 3D film o přistání na Měsíci. Bylo také možné nastoupit do autobusů, které rozvážely turisty skoro po celém ostrově. První zastávkou byla rozhledna s výhledem na skutečné startovací komplexy. Autobus se pak přesunul do centra Apollo/Saturn 5, kde byla vystavena skutečná, 111 m dlouhá vícestupňová raketa, která mj. vynesla do vesmíru posádku Apolla 11 na její cestě na Měsíc. Také nám ukázali, jak to vypadá v řídicím středisku před startem rakety do vesmíru včetně odpočítávání. Poslední zastávkou autobusu, během jehož cesty bylo možno z oken vidět všechny důležité budovy včetně velitelství, byla mezinárodní vesmírná stanice, kde jsme nakoukli i do výrobní haly. Bohužel nás tlačil čas, a tak jsme museli spěchat taxíkem zpět do Titusville, abychom stihli autobus do Orlanda.Read more

• Day 8

Orlando

September 4, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

V Orlandu jsme ještě večer naskočili na městský autobus a jeli se podívat do nedalekého Disneylandu. Vstupné už se neplatilo, a tak jsme se mohli nadzemní dráhou aspoň zajet podívat ke známé kouli EPCOT centra. Kluci měli zaplacen hostel v Orlandu ještě na jednu noc, a tak jsem se k nim "načerno" vkradl a mohl si po 4 nocích strávených v autobuse konečně dopřát sprchu a přespat alespoň na rovné zemi.Read more