Satellite
Show on map
  • Day 8

    Kennedy Space Center

    September 4, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

    Do Orlanda jsem dorazil z Atlanty asi v pět ráno. Musel jsem čekat do osmi, kdy jsem se měl setkat s Martinem a Lukášem, abychom pak společně jeli do Kennedyho vesmírného střediska na mysu Canaveral, který je spravován Národním úřadem pro letectví a kosmonautiku (NASA). Nádraží v tuto hodinu okupovalo pár podezřelých existencí, proto jsem se bál usnout, a tak jsem do sebe hodil šálek kafe. Autobus nás zavezl do městečka Titusville, odkud je to do střediska zhruba 20 km, tudíž jsme se tam museli dostat taxíkem (jízda stála 30 USD). Vstupenka za 40 USD sice nebyla zrovna levná záležitost, ale příležitost podívat se na místa, odkud létají rakety do vesmíru, nešlo odmítnout. Za cenu vstupenky jsme mohli vidět rakety a další vesmírné lodě a objekty v životní velikosti, mohl jsem si zkusit simulovaný start či vidět 3D film o přistání na Měsíci. Bylo také možné nastoupit do autobusů, které rozvážely turisty skoro po celém ostrově. První zastávkou byla rozhledna s výhledem na skutečné startovací komplexy. Autobus se pak přesunul do centra Apollo/Saturn 5, kde byla vystavena skutečná, 111 m dlouhá vícestupňová raketa, která mj. vynesla do vesmíru posádku Apolla 11 na její cestě na Měsíc. Také nám ukázali, jak to vypadá v řídicím středisku před startem rakety do vesmíru včetně odpočítávání. Poslední zastávkou autobusu, během jehož cesty bylo možno z oken vidět všechny důležité budovy včetně velitelství, byla mezinárodní vesmírná stanice, kde jsme nakoukli i do výrobní haly. Bohužel nás tlačil čas, a tak jsme museli spěchat taxíkem zpět do Titusville, abychom stihli autobus do Orlanda.Read more