Satellite
Show on map
  • Day 12

    Washington - day 1

    September 8, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

    Po noci strávené na letišti ve West Palm Beach jsem brzo ráno nasedl na letadlo směr Washington. Přistál jsem na letišti v Baltimore a musel jsem se tak do D.C. přesunout autobusem. Nejdřív jsem zašel odložit si věci do hostelu a poté jsem vyrazil do parku National Mall a navštívil několik muzeí Smithsonianovy instituce, která jsou pro veřejnost přístupná zdarma. Ve Free Gallery of Art byly k vidění různé artefakty a umělecká díla orientálních kultur Číny, Indie, Japonska či Egypta. V Hirshhornově muzeu byla vystavena všelijaká moderní a futuristická díla. Nejvíc se mi však líbilo ve slavném Muzeu letectví a kosmonautiky. Člověk tu mohl vidět stará cestovní i válečná letadla, od atmosféry ohořelé moduly, družice či použité skafandry kosmonautů. Ještě jsem stihl nakouknout i do Muzea přírodní historie a zde obdivovat např. kostry dinosaurů v jejich životní velikosti. Parkem jsem šel potom západním směrem kolem Washingtonova Monumentu k bráně Bílého domu, v němž byl soudě podle vztyčené vlajky přítomen americký prezident. Po nezbytném fotografování jsem se vydal ke krásnému památníku druhé světové války, od něhož vede známý Bazén až k Lincolnově memoriálu, kde probíhala např. demonstrace proti válce ve Vietnamu zvěčněná i ve filmu Forrest Gump či Lutherův projev "I have a dream". Další mé kroky vedly podél pobřeží řeky Potomac k Jeffersonově memoriálu a posledním, co jsem ten den navštívil, byl Lafayette Park, odkud je vidět Bílý dům z druhé strany.Read more