• Day 2

San Francisco - day 1

August 22, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Čtyři lidi jsme přiletěli do San Francisca třemi různými letadly z Milwaukee, ale naštěstí jsme se na letišti brzo a rychle našli a mohli tak nasednout na podzemku BART a dojet do města do našeho hostelu. Co nás však překvapilo, bylo velice chladné počasí. Bez bundy a mikiny jsme se neobešli. Po ubytování jsme vyrazili do města a to hned do Chinatownu, kde se na každém kroku nachází nějaký ten stánek se suvenýry. Jelikož jsme měli hlad, zastavili jsme se u jídelního lístku nějaké čínské restaurace. Nějaká Číňanka nás pak vedla asi 3 bloky do oné restaurace. Jako příloha k masu se podávala vždy rýže, ale naštěstí nám kromě hůlek dali i příbor, takže jsme se nakonec i najedli. Z čínské čtvrtě jsme to pak vzali přes italskou kolem nejvyšší budovy ve městě Transamericas Pyramid až na kopec Telegraph Hill. Odtud byla pěkná vyhlídka na velkou část města. Z kopce jsme pak sešli až dolů k zálivu na Fishermans Wharf, kde se nachází spousta obchodů, restaurací, muzeí a dalších atrakcí. Obchodníci zde lákají turisty na různé vyhlídkové plavby. Bohužel lodě směřující přímo na ostrov Alcatraz s možností podívat se do útrob slavné věznice se musí objednávat dopředu. Velkou atrakci pro turisty představují na slavném molu Pier 39 stovky válejících se tuleňů a lachtanů. Komu by se taky chtělo do té ledové vody. Ne nadarmo byla alcatrazská věznice umístěna právě na ostrov ve vodách sanfranciského zálivu. Údajně se z této "věznice, odkud není úniku" snažilo utéct 36 vězňů, z nichž tři zřejmě byli ve svém pokusu úspěšní. Od roku 1963 je však věznice nadobro zavřená.Read more