• Day 3

San Francisco - day 2

August 23, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

San Francisco je známé a krásné především svou polohou v zálivu a na kopcovitém teréně. Ať se postavíte na jakoukoliv křižovatku, je skoro pravidlem, že kolem sebe uvidíte jenom ulice vedoucí buď do kopce nebo z kopce. Zážitkem pro mě tedy byla jízda slavnou městskou historickou tramvají zvanou cable car. Jízdné stojí 5 dolarů, ať jedete jakkoliv daleko, ale při troše štěstí se můžete svézt pár zastávek zadarmo, pokud stihnete včas vystoupit, než se k vám dostane příslušná osoba vybírající v tramvaji peníze. Já jsem se však rozhodl nastoupit na Union Square a absolvovat celou jízdu až na konečnou. Cestou od Lombard street až k zálivu pak tramvaj nabere z prudkého kopce docela slušnou rychlost. Poté jsem se musel opět vyškrábat nahoru, abych se mohl pokochat pohledem na Lombard street, jejíž jeden úsek je označován za nejklikatější ulici na světě. O dva bloky dál rovnoběžně se táhnoucí Filbert street je se svým sklonem 17° (31,5 %) zase nejprudší ulicí na západní polokouli. Se svými kamarády jsem se pak vydal po pobřeží směrem ke Golden Gate Bridge.
    Po cestě jsme navštívili pěkný Palace of Fine Arts s antickými motivy, který byl postaven roku 1915 k příležitosti Panamsko-pacifické expozice. Ke Golden Gate Bridge to však bylo pěšky stále daleko, navíc byl v mlze, což není žádným překvapením, a tak jsme se rozhodli zabočit a podívat se do Golden Gate Parku. Neodhadli jsme však měřítko mapy, a tak jsme se vláčeli přes park Presidio celí hladoví nekonečně dlouhým lesem a samozřejmě do kopce, dokud jsme nenarazili zase na civilizaci. Za vděk jsme vzali alespoň u cesty rostoucím borůvkovým keřům. V západní části San Francisca, kde jsme se teď ocitli, už sotva najdete nějaké kopce, ale taky žádné fastfoody, ve kterých jsme si při cestování navykli obědvat, protože jsou levné. Našli jsme však výbornou pizzerii, v níž nás obsluhovala Češka, která zde žila již šestým rokem. Z Golden Gate Parku už jsme zpátky do downtownu raději jeli busem a chtěli ještě navštívit českou restauraci Café Prague na Merchant Street. Na české točené pivo jsme si však museli nechat zajít chuť, protože již bylo zavřeno. Tím pro nás druhý den v San Franciscu pomalu skončil.