• Day 6

Sequoia National Park

August 26, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Ráno nás v kempu vzbudil ranger, aby nás upozornil, že jsme postavili stan na zakázaném místě. Byl však rozumný a za slib okamžitého sbalení jsme mu nakonec ani nemuseli platit poplatek za campsite. Autem jsme tedy jeli hlouběji do parku, cesta se stále více klikatila a stoupala. Přece jenom se nacházíme v Sierra Nevadě. Zastavili jsme na jednom z parkovišť, abychom se nasnídali a to už se nad námi tyčily také obrovské sekvoje. Popojeli jsme pak ještě o kousek dál a zaparkovali na místě, odkud to je jen kousíček pěšky ke stromu zvaného General Sherman, největšího žijícího organismu na naší planetě. Se svou výškou 85 m to sice není nejvyšší sekvoje, ale zato je nejobjemnější (cca 1400 m3) a nejtěžší (cca 1400 t). Jelikož se nachází kousek od hlavní cesty, najdeme zde mnoho turistů. V Sequoia parku najdeme i sekvoje tyčíce se do výšky až 100 metrů a staré přes 3000 let a mnoho dalších přírodních zajímavostí. Určitě by i tady stálo za to podniknout nějakou delší pěší túru, ale unavení po včerejšku a hnáni časem jsme se museli spokojit alespoň s tím, co jsme zatím viděli. Navštívili jsme ještě nedaleké visitor centrum a pak jeli zpátky. Z horských serpentýn se nám i z auta naskýtaly nádherné výhledy do údolí, na horské masívy a na přírodu Sequoia parku. Při opouštění parku jsme zaplatili poplatek 20 dolarů za auto a o kousek dál u cesty jsme našli jezero (Lake Kaweah), kde jsme se na chvíli svlažili. Cílem pro zbytek dne však bylo najet co nejvíce kilometrů po horských cestách. Nakonec jsme zakotvili u jezera Isabella a třetí den po sobě jsme spali pod stanem.Read more