• Day 5

Yosemite National Park

August 25, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Ráno jsme se do osmé hodiny vypakovali pryč z našeho kempu Upper Pines, aby na nás nepřišli místní správci, a zaparkovali jsme auto na veřejném parkovišti. Čekalo na nás 7 mil (11 km) a 1500 metrů převýšení pěšky na nejvyšší vrchol v Yosemite Valley, Half Dome (2650 m n.m.). Cesta k němu vedla nejdříve po 4 km dlouhé panoramatické trase "Mist Trail" kolem nádherných vodopádů Vernal Fall a Nevada Fall až do Little Yosemite Valley. Zde, přímo na vrcholu 180 metrů vysokého Nevada Fall, jsme se na čas museli zastavit, abychom si po absolvování prvních 600 metrů převýšení odpočinuli, najedli se, ale především se mohli kochat nádherným výhledem na yosemitské údolí tvořeného žulovými skalisky, vysokými stromy a řekou Merced. Těsně vedle nás hučel vodopád a kolem nás směle běhali čipmánci a veverky pochtívající kousek jídla. V tomto místě se hodně turistů otočí a jde zpátky nebo pokračují po Panorama Trail na Glacier Point. My jsme však ještě nebyli ani v půlce naší cesty k Half Domu. Dalších 7 km a 900 metrů převýšení vedlo po lesních či kamenitých cestičkách, potkávali jsme stále méně lidí a příroda byla čím dál divočejší. Poslední stovky metrů vedly do prudkého kopce po žulových schodech. Stále jsme však nebyli úplně nahoře.
    Cesta na samotný vrchol Half Domu vede po strmé holé skále, do které jsou zabouchány pro usnadnění výstupu zhruba po metru dřevěná prkna a železné tyče držící lano, kterého se mohou turisté přidržovat při cestě nahoru i dolů. Nutno říci, že vylézt po takovéto krkolomné cestě nebylo nic lehkého, ale nakonec to bylo snazší, než mi to zpočátku připadalo. Z vrcholu byl i díky jasné obloze nádherný výhled na kilometry daleko a člověk mohl z této výšky obdivovat přírodní scenérie, které tu příroda vytvořila. V dálce se na horizontu tyčily vrcholky Sierra Nevady a pod nimi se nacházely zelené plochy yosemitské přírody. Bylo zhruba tři odpoledne a museli jsme sejít dolů zpátky k autu. Dalších 11 km však vedlo zase pořád z kopce a k autu jsme došli zhruba v osm večer. Museli jsme však ještě dojet do Sequoia parku, který je vzdálen zhruba 3,5 hodiny jízdy. Tam jsme tak postavili stany až po půlnoci a po našem nejnáročnějším dni jsme okamžitě lehli jak zabití.