Satellite
Show on map
  • Day 12

    Tijuana

    September 1, 2009 in Mexico ⋅ ⛅ 27 °C

    Na druhý den jsme měli naplánovanou návštěvu Tijuany, která v podstatě se San Diegem přímo sousedí, ale co je důležité, že leží už na území Mexika. Doufali jsme, že překročení hranice tam i zpět nebude žádný problém, ale rozhodně jsme si s sebou museli vzít veškeré důležité dokumenty opravňující nás k dočasnému pobytu v USA, tedy pas, vízum a I-94. Autem jsme dojeli jen do centra San Diega, protože do Mexika bychom potřebovali mexické pojištění, ale ani tak bychom neriskovali mít zaparkované auto někde v Tijuaně na parkovišti. Koupili jsme si tedy za 5 dolarů zpáteční jízdenku městskou hromadnou dopravou z centra města do San Ysidra, které leží přímo u hranic. Zhruba po půl hodině jsme tam dojeli a pak se zeptali místního strážníka na cestu do Tijuany přes hranice. Pěšky to bylo zhruba deset minut, ale co nás překvapilo bylo, že turisty směrem do Mexika nikdo nekontroloval. Vstupní bránou do Mexika byly jen jednosměrné lítací dveře.
    Najednou jsme se ocitly jakoby úplně v jiném světě. Kudy jsme šli, každý poznal, že jsme turisté, a lákal nás do svého obchůdku se suvenýry či restaurace na zaručeně nejlevnější ceny ve městě. Samozřejmě jsme nemohli odolat sem tam si nějaký ten suvenýr koupit. Málokde však měli cenovky, jelikož obchod s prodavačem probíhal formou smlouvání ceny. A bylo vidět, že i když jsme si koupili suvenýr za mnohem menší cenu, než prodavači požadovali, byli rádi za každý ten dolar. K mému úžasu jsem tam objevil i obchod s alkoholem, který měl na vývěsce napsáno "Absinth - Czech Republic". A opravdu tam prodávali (nejen) toto jemné pití přímo z palírny U Zeleného stromu. Já jsem si tu však koupil flašku pravé mexické tequilly, kterou jsem si dovezl až domů. A k tomu ještě coca-colu, kterou jsem dostal zadarmo, aniž bych o to vědomě žádal. Zeptal jsem se prodávajícího, kolik stojí. Řekl "frí", tedy tři (dolary), tak se ujišťuji "for frí?" a on z toho pochopil, že se ho ptám, jestli mi ji dá zadarmo (jelikož výslovnost three a free je velmi podobná), a on odvětil "OK". Zřejmě i tak na mě něco vydělal, když mi prodal tequilu za 10 dolarů, takže oboustranně výhodný obchod. Také jsme samozřejmě sedli do jedné restaurace na náměstí Plaza Viva Tijuana, abychom zkusili pravé mexické jídlo. Číšníci se o nás ochotně starali, já jsem si dal k jídlu fajitas a k tomu vychlazenou coronu a vážně jsem si pochutnal.
    Read more