Äntligen i Queenstown

November 21, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 11 °C

På vägen från Milford Sound till Queenstown var vi rätt slitna. En natt i sovsal, tidig uppstigning, resa till Milford och en upplevelserik fjordtur tog ut sin rätt. Bilresan till Queenstown tar cirka fyra timmar, med fin utsikt över Wakatipu-sjön. På bild 2 skymtar staden i fjärran.

Vi tog tre sovpauser längs vägen och kom sedan fram till boendet en kvart innan receptionen stängde. Puh!

Väl framme hade vi den bästa rumsutsikten på resan (bild 3), med sjö- och bergsutsikt. På kvällen letade vi aktiviteter för vår korta tid i Queenstown. (Mindre än ett dygn senare går planet till Australien.) Queenstown är full av olika aktivitetsförsäljare med snarlika utbud. Vi gick runt till olika återförsäljare och resonerade om vad som skulle passa oss. Vi var inte riktigt överens om hur vågade aktiviteter vi skulle göra. När Filip väl hade fått igenom att vi skulle åka zipline med inledande fritt fall, så var den enda möjliga turen upptagen... En jetboat-tur i floderna blev i alla fall bokad.