Ung på nytt - sovsal i Te Anau!

November 20, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 10 °C

På kvällen visade det sig att Milford Road öppnas tidigast imorgon, med ny uppdatering 07:30 precis som dygnet innan. Eftersom det verkar så osäkert när vägen öppnar så bestämde vi oss för att avboka turen, så att vi åtminstone kan utnyttja alla nätter i Queenstown. Tyvärr gick inte turen att få återbetalad förrän det är definitivt att vägen inte öppnar. Efter en del velande och riskbedömning bestämde vi oss för att sova en natt till i Te Anau, men var?! Det är högt tryck på boende på orten, särskilt med alla som väntar på att vägen öppnas. Till slut hittade vi boende i 8-bäddars sovsal! Hoppas fjordturen blir av imorgon, annars förlorade vi en natt i Queenstown i onödan.

När vi klev in i köket så träffade vi på två svenskar (bild 2), och inte vilka svenskar som helst. Det visade sig vara föräldrarna till Mia i vår kör! De kände igen oss eftersom de ju går på varje konsert. De skulle också till Milford Sound och hade också behövt boende i väntan på att få åka dit. Märkligt sammanträffande att träffa på några ”fans” på andra sidan Jorden!