Cabon Blanc naar Plasencia

October 22, 2022 in Spain ⋅ 🌧 18 °C

Als een blok geslapen vannacht. We waren wel tot de conclusie gekomen dat we een uur te lang hadden door gereden. We hadden slecht zicht door ondergaande zon en veel wind.
    De eerste stop vandaag was de super U en de patisserie. Espresso-tje maken in de auto wordt al een handig ritueel. We maken weer meters, eerst langs de dennenbossen en later langs de Pyreneeën. Robert zat weer te glunderen. Daar, bij die bergtop, daar liep ik met Frank in september. Oh ja, en deze brug, daar ben ik overheen gelopen op de trip naar Santiago. “Natuurlijk Robert”, ik denk echt dat jullie over de snelweg hebben gelopen. Maar hier zijn we er echt onder de snelweg door gegaan hoor!
    De één na de andere tolpoort gaan we door, het wordt een sport om zo snel mogelijk er door te komen. Wel even opletten dat er geen max. hoogte is. Ja, hoe hoog zijn we eigelijk met deze auto en daktent. We hebben er nog geen antwoord op. We hebben tijd voor een Spaanse lunch. We rijden van de snelweg af op weg naar een willekeurig dorp met Team Yellow voorop. We spotten een leuke tent met terras, Tonny zegt “niets meer aan doen”, tegelijkertijd staat Bowy op de rem en wijst vanuit het raam naar dezelfde tent. Typisch Spaanse tapas, buiten in het zonnetje. Top!
    De middag doorgereden door enorme vlaktes met niets, zelfs geen dieren op een enkele koe na. Daarna met regen door de bergen. Via booking een hotelletje even buiten Plasencia gevonden. Met de taxi naar het centrum om hapje te eten. Mooie oude stad, zeer sfeervol, gezellige avond met overdadig kaas, chorizo en wijn.

Wij zijn nu heerlijk gestart met onze reis, ons avontuur naar Gambia. We willen jullie ook vertellen dat we naast onze eigen bijdrage aan deze X-RAY CHALLENGE, namelijk de auto, een totaal bedrag van €6570,- aan sponsoring en donaties hebben ingezameld. Hoe waanzinnig is dit!!!! Heel heel veel dank daarvoor!!!