Plasencia naar Tarifa

October 23, 2022 in Spain ⋅ ☁️ 22 °C

7.30u aan het ontbijt, in een veel te grote ongezellige ruimte, maar voldoet prima om iets kleins te eten. We vertrekken in het donker. We gaan onze laatste 520km rijden om in Tarifa aan te komen. Hier verzamelen met alle teams om morgen op de boot naar Marokko te gaan.
    Deze dagen is de groepsapp veel gebruikt. Teams die aangaven al in Tarifa te zijn aangekomen, anderen die melden dat de 27mc bakkies erg kraken, overnachtingssuggesties worden uitgewisseld omdat men niet in de regen wil kamperen. Maar vanochtend een minder bericht, dat vannacht van het dak van één van de auto’s in Cordoba de jerrycans, gereedschap en campingspullen zijn gejat. Een ander team is al uitgevallen omdat een tas gejat is met alle belangrijke papieren en dat Marokko geen tijdelijk paspoort accepteert. De veiligheid in Europa is dus ook maar betrekkelijk.

Het was lekker rijden, het is bewolkt. Uitgestrekt land, dat veelal leeg is, trouwens de wegen ook. Afwisselend niets, druiven, olijven, en veelal niets. We maken een stop in Sevilla. Op een gratis parkeerplaats staan handige mannen hun kost te verdienen door jou een plaatsje aan te wijzen en vervolgens hun hand op te houden. We pakken een elektrisch stepje op om naar het historische centrum te komen. Uiteraard worden er tapas gegeten op terras. Na gezellige lunch rijden we verder naar de camping in Tarifa waar we strak op tijd, 15.58uur aankwamen (we werden tussen 16.00-17.00u verwacht).
    We hebben de daktent voor de eerste keer deze trip uitgeklapt en de boel lekker laten luchten. Tijdens de briefing hebben we de andere teams ontmoet. Het roadbook en nog meer stickers in ontvangst genomen.

Door Europa hebben we in totaal 2475km, 1 op 7,5km gereden.