Carrefour des Nomades

October 28, 2022 in Morocco ⋅ ☀️ 30 °C

Na een weekje door jakkeren is het vandaag een rustdag. Robert was vroeg wakker en is rustig met kopje koffie naast de tent bezig gegaan met het bijwerken van het dagboek van de afgelopen dagen. Tonny is in de daktent ook begonnen met bijwerken aan het dagboek. Om half tien naar het ontbijt gegaan wat heerlijk was.
    Lekker gelummeld op de camping. We hebben voor het eerst het schaduw net opgezet met de constructie die Robert in Nederland had bedacht: paar stoeptegels en buizen waar het net aan kan worden vastgezet. Marleen is pannenkoeken gaan bakken. Zowel de constructie als de pannenkoeken hebben geleid tot veel commentaar/opbouwende kritiek. De dadels die we hadden gekregen zagen we gewoon rijpen en de eersten waren al heerlijk. Ook nog gekeken of we het lekken van 1 van de jerrycans kunnen oplossen met stuk plastic. Om een uur of drie met een heel stel auto’s naar de nabij gelegen duinen gereden om zandrijden te oefenen. Luc, de Belgische uitbater van het hotel/camping, dacht dat we allemaal ervaren zandrijders waren. Na 2 minuten was hij een stuk wijzer. We hebben allemaal aanwijzingen gekregen. Tonny begon en nam zonder enige problemen alle duintjes die ze moest nemen. Robert heeft de tweede helft gedaan. Het was echter ook veel wachten omdat auto’s vast kwamen te zitten en losgetrokken moesten worden. Eén van de auto’s bleef lang weg en bleek vast te zitten dus is Luc terug gereden om te helpen.
    Uiteindelijk zijn we versneld teruggegaan omdat er een aantal mensen, waaronder wij, om half zes met een dromedarissentocht zouden meedoen. Het bleek dat wij ons dubbelgeboekt hadden waardoor er twee dromedrissen teveel waren. Twee andere challengers gezocht die toch mee wilden en om kwart over zes zijn we vertrokken. Weer de duinen in en naar een hoge duin gelopen. Daar afgestegen en de duin opgelopen en een schitterende zonsondergang gezien. De drie begeleiders (3 generaties) leggen ondertussen een vuurtje aan en gaan thee zetten. Thee met koekje en nootjes en lekker ontspannen in het zand. Heerlijk. Daarna rustig terug gelopen en in het donker overgestoken over de weg met de dromedarissen. Daarna weer een zelfde buffet als de avond er voor. Prima voor elkaar. Gezellig met laatste bier en wijn in het huis zitten praten. Niet al te laat naar bed want de volgende dag is er weer een lange dag offroad waar we veel zin in hebben.
    Afgerekend met Luc en hem hartelijk bedankt voor zijn vriendelijkheid en gastvrijheid.