No Sleep Till Brooklyn

July 31, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Gisteravond laat aangekomen in ons overnachtingsadresje in Englewood, Colorado (vlak onder Denver). We moeten in de donkere nacht door een tuintje naar een wat verscholen deur met code. Keurig volgens de instructies van Melanie volgen we de lichtpaaltjes langs de stepstones door de tuin. Een net 2 kamer appartementje aan een typisch amerikaans wit plastic bungalowtje vastgeplakt.

Een collectie koekjes onder een folietje en snackkaasjes staan in de koelkast. Lekker geslapen na een indrukwekkende avond.

Vanmorgen vroeg, vlak voor vertrek nog even een praatje gemaakt met de eigenaresse van het appartementje (ze had met ons te doen gehad toen gisteravond de grote regenbui over het gebied trok) en hup, in de auto richting het centrum van Denver. Denver is een alleraardigste stad. Niks bijzonders, maar gewoon aangenaam om even doorheen te lopen. Veel kunst in de winkelstraten en veel leuke winkels. We ontbijten (o hoe cliché) bij Starbucks.

Na wat winkelen en kleding neuzen zoeken we een lunchplekje. We vinden die bij Maggiano's Little Italy. Van buiten een flauwe doorsnee eettent in een Shopping-Mall, maar van binnen zoals je bij een Italiaans restaurant in New York verwacht. Bruin houten pilaren en lambrisering, booths/zitjes met donkerbruine skai-bekleding, okergeel behang, zwartwit forto's van familieleden aan de wand, hagelwitte napkins, gouden relief plafondplaten, Frank Sinatra uit de boxen en grote groene palmen ter verlevendiging van het geheel.

Sergio is onze ober. Mooi in zwart/wit oberkostuum, donkere haartjes met vet strak achterover gekamt. Hij ziet gelijk dat Robbie een shirt aan heeft van de New York Mets (Baseball) uit Brooklyn. In een onvervalst Italiaans/Amerikaans accent (zie Godfather) wijdt hij uit over zijn Brooklyn, dat hij er geboren en opgegroeid is en nog maar weinig komt, daarom nooit meer de Mets kan zien spelen, De Mets in Colorado ook nooit op televisie komen en hij Brooklyn zo mist.

Ondertussen prijst hij in een paar bij zinnnen de pasta with Italian sausage, de chickenbroth with meatballs, Linguine di Mare, Chef KB's Lobster Carbonara en Linguine & Clams aan. Robbie was zich geheel niet bewust van de betekenis van haar shirt, dus kijkt ze de ober meewarig aan na zijn spraakwaterval.

De pasta, panini met soep en bruschetta's van de bar smaken uitstekend. We lopen nog even langs het hotel waar we in 2011 met Opa en Oma hebben gelogeerd en gaan dan met de gratis bus naar het einde van de winkelstraat. Daar ligt het prachtig opgeknapte Union Station. Plaatje. Dan plankgas weer terug naar huis, waar Erica die avond een poging doet om Maggiano's te evenaren met haar onvolprezen Pasta Carbonara.....en ik moet zeggen.....