Lange dag veel kilometers

July 31, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 21 °C

Oeps... bijna vergeten een verhaaltje te typen...
    Nog even snel dan voor het slapen gaan.

Vandaag woensdag de eerste 3 dagen van de vakantie zitten er op, het voelt al als of ik een week onderweg ben. Vandaag een goede 380km gereden, een klein beetje vals gespeeld.
    Van te voren thuis maak ik de route welke ik per dag ga rijden om zo een aantal hotels al te kunnen boeken. Zonder eigenlijk te kijken had ik voor vandaag een super mooie route door de bergen en verschillende meren/zeeën gemaakt. Eigenlijk pas op het laatste moment toen ik de route ging aanpassen naar het adres van het hotel kwam ik er achter dat deze ongeveer 7 uur rijden was. Hmm iets te gortig voor 1 dag. Maar ja het hotel was al betaald en kon niet terug. Dan maar alternatieven. 6.5 uur... 8 uur... het werd er niet beter op, alles over de snelweg? 3.5 uur oooh het kan dus niet heel veel sneller k*t. Dan word het maar en dag doorbijten en een lange rit maken. Zo begon de dag vroeg 7 uur het wekkertje half 8 ontbijt half 9 koffers inpakken en 9 uur gas er op. Het hotel bevind zich naast het vliegveld of te wel in de buurt van de stad. Eerst maar snelweg, de eerste 40km schoten onder me door. Met een gangetje van 140 km was het eigenlijk goed te doen en kwam ik snel in de buurt van de afrit. Ik was dan ook blij om de afrit te nemen gehoor bescherming weer uit en lekker op het gemak binnen door. Mooi gebied wat platter als gisteren maar genoeg te zien. Rijdt ik door. Na ongeveer een uur heerlijk op het gemak binnen door gestuurd te hebben kwam een langer stuk snelweg maar voor ik het wist reed ik er al op. Wegen zijn soms zo on voorspelbaar... naja dan door naar de eerste parkeer plaats gelukkig zijn die er wel genoeg. Snel er af, oh ja toch kieren dicht met 18 graden toch best fris nog. Oordoppen in en snel weer verder, want ja route is lang dus gas er op. Gelukkig kent men in Oostenrijk genoeg snelwegen waar je 140 mag en rijdt ik heerlijk door. Navi geeft gelukkig aan 40km recht door na mooi ingeschat dacht ik zo. Maar na deze 40km kwam ik op een splitsing dook een andere snelweg op en was het nog eens 60km. Naja misschien ook wel beter.

Over de snelweg is weinig te zeggen. Behalve, veel asfalt, redelijk wat verkeer en weinig uitzicht. Na deze 100km in totaal over de snelweg hebben gereden kwam ik op het laatste stuk binnen door sturen, echter misschien wel het mooiste stuk sturen. Heerlijke lange bochten tussen en over de bergen heen.
    Wel veel vracht verkeer maar dat is makkelijk in te halen. Rijdt ik weer langs mooie wateren en had ik thuis een weg gevonden welke helemaal langs een zee ging. Ja tot ik daar was. Tunnel in, lengte 1 km.. Tunnel uit 5 huizen, tunnel in 4km, tunnel uit 5huzien ... je raadt het al tinnen in 50m tunnel uit, en weer zo ging het door en al bij al heb ik bijna niks van de zee gezien.
    Het is niet anders ik rijdt door met in gedachte op tijd in het hotel. Oh ja de temperatuur stijgt al snel en word weer tijd om de jas en broek tocht ritsen los te maken. Snel rijdt ik door en kom in een mooi klein plaatsje uit. Zie boven me hoofd een uit kijk punt.. Hmm aantrekkelijk naja even snel dan. Ik sla op de gok links ad een winkel straat in en weer links af een steeg in met een verbod bord met nest van aanliggende bla bla. Soms blijft dat Duits niet te lezen. We gokken het er op en beginnen de klim. Nu heb ik een redelijke motor maar zelfs mijn motor had moeite met de klim in zijn 2e versnelling snel terug naar zijn 1 en gang er in houden. Het steegje was ongeveer een halve meter breder dan mijn motor en was dus niet te hopen op tegen verkeer. Stilstaan was hier letterlijk achteruitgang. Maar gelukkig geen tegen verkeer en kwam ik al snel de steeg uit. Een paar kinderen vonden allen het lawaai wat te erg van me motor en knepem snel de oren dicht oeps sorry kan ik niks aan doen moest eenmaal gang houden. Eenmaal boven aangekomen snel de helm af en even kijken wat het uitkijk punt te bieden heeft. Naja beelden zeggen meer dan woorden... Snel weer terug en maar een alternatieve route naar beneden zoeken. Zo gezegd zo gedaan ik rijdt via een wijkje weer naar beneden om snel de weg te vervolgen de bergen in. Na ongeveer 2 uur heerlijk door de bergen gereden te hebben kom ik door allemaal kleine plaatjes en zie ik op me navigatie nog een half uur tot hotel ineens zie ik in me oog hoek een groot winkel centrum en dacht gelijk maar stoppen om een zwembroek te halen met dit weer is het wel lekker om is op een kleine route dag een duik te nemen ik ren naar binnen ga de c en a in vraag waar de zwembroeken hangen en zegt de vrouw ja er is niet veel maar dit is het gelukkig precies mijn maat is een keer, passen afrekenen en weer weg. Ja hmm maar moet ook nog lunchen en tanken en wat drinken. Naja kijk wel. Snel door en na een paar dorpjes zie ik ineens in me ooghoeken een schnitzel afhaal tentje denk ho lekker makkelijk even snel omkeren eten en door. Zo wat was dat lekker en zat ook goed vol gelijk. Snel door want in deze bloed hitte, ondertussen graag of 35 was het niet makkelijk meer uit te houden op de motor. De dorpjes hielden maar niet op en het werd nog warmer en de wind ging liggen, ik had momenteel maar 1 motto snel een douche en verfrissing.
    Zo rijdt ik nog een aantal dorpjes door en kom een grote gele M tegen, naja oké nog 1 stop snel de motor op de parkeer plaats en naar binnen de airco in, ijsje er bij en even bijkomen. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen. Het leek wel of het nog 20 graden warmer was geworden. Nu echt door maar het hotel.

Eenmaal bij het hotel werd ij gek aangekeken dat ik op de motor in mijn eentje kwam inchecken. Ja echt ik ben het die gereserveerd heeft hier is mij paspoort en snel graag ik wil douche. Gelukkig lag alles klaar en kon ik snel de kamer in om uber luxe te douche in een super kamer.
    Naja laat ik na het douchen nog even terug gaan om wat info aan te horen en aan te geven dat het makkelijker praat als ik niet kapot ga van de hitte. Uit eindelijk moest de receptie er wel op lachen. Maar ja ondertussen half 6 eindelijk net 2 uur geleden geluncht wat gaan we doen.

Ik had op het internet gelezen dat er een casino in het hotel, naja beter motel gezegd, zit. Laten we die maar is gaan bezoeken. Ik loop even terug naar de kamer pak me paspoort, pak 50 euro wat dacht ik genoeg moest zijn voor een uurtje vermaak en loop weer terug om is te informeren. Ja alles werd direct geregeld pasje gemaakt foto's gemaakt vinger print geregistreerd en ik mocht het casino in. Naja speel hoek. Ik loop samen met de receptioniste het casino in, wel geteld 11 apparaten en 1 frisdrank automaat om wat uitleg te krijgen. Het ging eigenlijk vanzelf en alles was overduidelijk. Als welkoms cadeau kreeg ik dan ook nog 10 euro mee. Oké chil met dus 60 euro ga ik zitten en begin is wat te bladeren door de computer met spellen, naja zou de details achterwegen laten maar het was half 7 en om half 9 stopt ineens het apparaat iets met spelen gokken en pauze.. Naja zal wel te lang gezeten hebben en kon niet meer verder spelen wat is dit voor onzin dacht ik nog met ondertussen het komend weekend terug verdiend te hebben dacht ik laat ik maar uit betalen en naar buiten gaan. Ik betaal uit. Kan dat ding alleen maar afgerond betalen. Shit houdt ij nog speel te goed over. Naja even rondje gelopen en nog maar even naar binnen dan. Denk geen 10 min later zat ik weer achter een automaat en voor ik het wist liep ik samen met mijn Poolse speel kameraad welke ook voor mij bloed fanatiek was spelen we nog even verder. Na je kan het al rijden weer 2 uur later tijd voor pauze kan niet meer verder spelen. Nu dacht ik ook gelijk klaar aftikken winst in de zak en slapen. Oh nee verhaaltje maken. Weer hield ik wat geld over maar gelukkig was de pool daar nog welke ook 1 euro nog had ij gooi mijn overgebleven geld bij hem in het apparaat en we drukken de laatste 10x gezamenlijk door...

We stappen het casino uit en tot verbazing.... regen.... Naja lekker afkoel buitje nu snel slapen en hopen op beter weer.
    Oh een motel volgens mij geen ontbijt mogelijkheid. Nog even snel de koffer nu in pakken en morgen maar weer vroeg op pad richting Boedapest ok check de navigatie welke direct een waarschuwing geeft vignet vereist in Hongarije a kut morgen die dus ook nog even zoeken. Bijzaak voor morgen..

Ik zeg truste!!!!