Satellite
Show on map
  • Day 6

    Oeps 2x vergeten...

    August 3, 2019 in Hungary ⋅ ⛅ 18 °C

    Een vol gepland weekend vreet energie en schiet het typen er bij in...

    Laat ik bij begin beginnen. 3 aug... de zaterdag van de kwalificatie, uit me zelf al vroeg wakker en is het tijd om me klaar te maken om wederom richting het circuit te gaan. De dag van de kwalificatie.. het weer zou vandaag wat minder zijn maar al bij al is het tot op heden heerlijk. Gisteren zijn we er achter gekomen dat als we een bepaalde weg inslaan en even wat omrijden je de drukte van het circuit niet hebt wat lokale wegen en kruip door sluip door sta je uit eindelijk, zoals de meeste me kennen, helemaal vooraan bij de ingang even omkleden bij de motor alle spullen er weer in 10 meter lopen en we zijn op het circuit. Oh ja nog even langs me grote vriend die het hele weekend op mijn motor past om het parkeer geld van 2000 florijnen te betalen en ik loop door tenminste dat was de planning. Tijdens het parkeren had deze oplettende parkeerwachter gezien dat ik niks onder me standaard had en hij vond mijn motor niet al te best staan en is ergens in een schuurtje een plankje gaan zagen welke onder mijn standaard kon, naja moet zeggen hij stond wel een stuk beter. Dus ik pak mijn portemonnee om die 2000 te betalen en geef hem uit eindelijk 3000 als bedankje voor het mee denken. Nee dat hoeft niet hoort er bij en 2000 is genoeg... Ik blijf voet bij stuk houden en neem niks terug. 1000 meer dan normaal dat is net 3 euro wat hij extra krijgt... het duurde even maar hij kon niet anders dan het te accepteren.

    We lopen het circuit op en lopen een rondje langs verschillende tribunes en plekken waar we mooi uitzicht zouden kunnen hebben. Enige vandaag zijn ze een stuk strenger en we komen niet zomaar meer een tribune op . He shit. Naja dan maar verder kijken, ik had op Facebook gezien dat er ook bekende op het circuit aanwezig zijn even een berichtje sturen altijd leuk om die zo ver van huis tegen te komen. Hij heeft blijkbaar betere kaarten en wij konden niet helemaal bij hem komen maar hij kwam wel onze kant op.. even wat bij geklets en daarna zijn we weer verder helpen om vervolgens een plekje op het gras te nemen om de kwalificatie te zien. We hadden nog de gedacht als gij nou naar buiten komt met zijn kaarten van zijn vrienden smokkelt hij ons zo mee... maar helaas begon de race al een keek hij niet meer tijdig genoeg op zijn telefoon. Dan toch maar netjes op het gras zitten en genieten van de kwalificatie. Toch zoals het voorspeld was binnen een paar rondjes begon het te regenen en stopte iedereen met rijden... jammer maar wel even lekker verkoelend. Na ongeveer 40 minuten komen er toch nog wat auto's naar buiten en kunnen we toch nog wat leuke kwalificaties zien. Na wat nat geregend te zijn lopen we weer verder en maken we langzaam een eind aan de dag.

    Een ieder loopt weer terug naar de auto om thuis zich op te frissen. Ik bestel wederom een bolt taxi neem mijn was mee en spreken weer bij hun appartement af. Ik had stiekem even gevraagd of ik nog eens misbruik moch maken van de wasmachine ik merkte dat toch de schone kleding met dit weer er hard door heen gaat. De was er snel in gegooid en we gaan gezellig met zijn alle uit eten. Na een 20 minuten gelopen te hebben vinden we een gezellig Italiaans restaurant waar we wel wat lekkere dingen op de kaart hadden zien staan. Na heerlijk gegeten te hebben lopen we voldaan terug naar hun appartement om mijn was te pakken en sluiten we de avond vroeg af. Morgen race dag dus vroeg op en vroeg plekken claimen.... nu is er niet alleen formule 1 maar ook de budapest night run. Het duurt volgens de app van bolt minimaal 15 minuten voor er een taxi is.. deze 15 minuten kan ik natuurlijk ook nog even lekker lopen en wellicht maar een plek gaan waar er meer taxi's zijn... Ik loop lekker op mijn gemak met me tas vol schone was over de brug langs alle deelnemers en geniet nog even heerlijk van het mooie uit zicht en de heerlijke bries. Eenmaal aan de andere kant bestel ik toch maar een taxi en is het wachten ongeveer 5 minuten volgens de app. Na een mooie plek uitgekozen te hebben loop ik daar heen en wacht ik netjes op de taxi. Welke ik precies op de app kan volgen.. tot in eens tot mijn verbazing de taxi stil staat en stil blijft staan...... Ik wacht het nog even aan en besluit toch de rit te annuleren.. dan maar een nieuwe bestellen er rijden er genoeg in de stad. Al snel is er een andere taxi welke mijn rit accepteerd en onderweg is. Toch nog uit eindelijk 20 minuten gewacht. Ach ik zat naast het parcours en vermaakte me wel.

    Snel terug naar de hostel en slapen....

    Kom ik aan bij de hostel ligt er tot mijn verbazing iemand op de bank te slapen. Dus ik kijk tot mijn verbazing de nacht bewaker aan en hij knikt en verteld me door een foutje in het systeem is de hostel dubbel overboekt. Door het geluk dat ik vroeger de week was aangekomen had ik een bed. Met een blije gedachte loop ik door en zie ik inderdaad de complete hal vol liggen met bedden welke er tijdelijk neergelegd zijn.

    Wel netjes maar toch ook niet wenselijk....
    Ik loop snel door hang nog even een touwtje op om de was op te hangen en ga snel slapen

    Slaap lekker en we zien wel hoe het loopt morgen!
    Read more