Satellite
Show on map
  • Day 7

    De race

    August 4, 2019 in Hungary ⋅ 🌙 15 °C

    De grote dag van het weekend de race.
    Ja eigenlijk niet zo'n hele spannende dag de uitslag is al bekend bij iedereen....

    S ochtends vroeg de wekker gezet zodat ik op tijd op het circuit kan zijn en op tijd een plekje op een mooie plek heb. Zo gezegd zo gedaan we stappen om ff voor 8 het bed uit en pakken de handdoek om te gaan douche. Staat er een rij... pardon! Kut. Ja ik wil wel ff opfrissen alvorens naar het circuit ga... dan maar vast wat kleding pakken en klaar leggen het slot van de motor af. De koffer er op en alles al klaar.... gaat ik nog eens kijken en nog steeds een volle bak en weinig beweging. Volgens mij had iedereen het zelfde idee. Chagrijnig loop ik terug naar de kamer laat de deur op een kier staan en hoor het komende uur alleen maar de douche welke aan staat. Uit eindelijk rijdt ik om 10 uur weg op de motor nog even snel langs het wissel kantoor en door naar het circuit. Hopelijk is er nog plek en kan ik ergens bij kruipen. Hoe dichter ik bij het circuit kom hoe drukker het word. Gelukkig ben ik op de motor en duik ik van hot naar her om mijzelf tussen het verkeer door te dringen.. beetje misbruik van de flitsers doet wonderen en iedereen duikt weg. Uit eindelijk met flitsers en al komen we op de kruising voor het circuit welke tevens vol staat met politie. Ja uitzetten is ook zo opvallend ach we laten ze wel aan staan en zien wel rij rustig door knik netjes naar de politie en zwaait terug en kan zo doorrijden... oh het word dus gedoogd hier Nice volgas door en door een beetje misbruik ben ik al snel met weinig vertraging. Ik het circuit. Omdat we van te voren hadden afgesproken waar we ongeveer een plekje wouden parkeer ik vandaag dichterbij en pak dus andere binnen doorwegen. Motor geparkeerd om gekleed en klaar om naar binnen te lopen, binnen aangekomen zie ik tot me verbazing dat er een hek bij geplaatst is en het niet mogelijk is om richting de betreffende plek te lopen. Hmm dan de berg maar op, tot mijn verbazing geen beveiliging bij de ingang van de tribune en loop zo boven de tribune langs en uit eindelijk tussen door alsnog naar beneden waar de rest al geduldig zat. We wachten nog een paar uurtjes en kunnen zo op een super plek de race kijken . Na een heerlijke race rennen we met enige snelheid richting de hekken om zo zo snel mogelijk de baan op te kunnen.. Uit eindelijk over het rechte stuk om nog een glim van de prijs uitreiking mee te krijgen...

    Wat op tv dus 10 minuten duurt. Duurt hier maar 2 minuten. Nog voordat we überhaupt bij het podium zijn is het al klaar en lopen de rijders al naar binnen naja dan maar hek hangen en genieten van wat er allemaal gebeurd in de pitstraat.

    Na enige tijd word het drukker en drukker en trekken wij ons terug naar de vangrail... Waar we nog even blijven hangen voor dat tif klaar is bij de pitstraat. Voor we het weten voor het circuit al weer schoongeveegd en loopt er een complete linie van beveiligers om iedereen weg te krijgen. Ja echte fans krijg je niet zomaar weg maar al het losse publiek wel. Ook zo komen ze bij ons om ons weg te vegen echter blij en we staan en bewegen niet. Ons "zusje" staat daar en die weet dat we hier staan zeiden we. Het boeit niks en we moeten weg... We blijven voet bij stuk houd3n en blijven zitten. Het duurt alleen niet lang voordat we ineens 6 man beveiliging hadden. Oké goed we lopen wel weg. Met een zogenaamde aanzet om weg te gaan lopen we met een grote boog weer terug naar de pitstraat en voegen we ons samen met de echte fans... Waar vervolgens alle beveiligers gewoon langs lopen en idd hier iedereen laat staan. Duurt niet lang voordat het wachten beloond word. Er komen nog wat rijders langs en maken nog een praatje hier en daar. Altijd even leuk. Uit eindelijk lopen ook wij het circuit af en trekken ons terug richting huis. Een mooie drukke dag... helemaal gesloopt snel slapen en morgen weer vroeg op.....

    Oh ja nog even eten. Terug in de hostel even snel gedoucht en omgekleed snel nog even het plein op en bij het eerste restaurantje een pizza bestellen hopelijk net zo snel als donderdag, ze hebben hier een hekel aan een 4 persoons tafel kwijt zijn aan een of andere ram toerist welke zo nodig wat moet eten dus word je ook extra snel bediend.. Al bij al halve liter bier en pizza besteld nog geen 2 minuten laten staat er een kan bier voor me en nog geen 5 minuten later komt de pizza heerlijk als je niet lang wilt wachten ik eet snel alles op reken 6 euro af en loop vol de deur uit. Nu is het bed tijd :)
    Read more