Satellite
Show on map
  • Day 4

    Bali Tulamben

    August 9, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

    geslapen en tegen 8:20u naar ontbijt , we krijgen een bord met fruit en de kaart om uit te kiezen, we hebben niet veel honger en nemen een pannenkoek met banaan en chocoladesaus. Lekker en voldoende. De thee is ook lekker en het uitzicht prachtig. Terwijl we eten komt de man van het duikcenter horen wanneer ik wil duiken. Aan mij de keuze maar vermits ik nog verder moet uitpakken komen ze me halen om 11:00u. Uitpakken en duikgerief prepareren en we zijn om 10:00u klaar om te genieten en te rusten. Lekker gezellig op terras even uitblazen en op temperatuur komen. Al heel de voormiddag is er een dame het gras aan het knippen en de plantjes aan het doen, het is zondag en dus zonder geluid.
    Toch nog een vervolg aan de soap van transport, nog even checken via internet en nu blijkt dat we vanavond staan geboekt om terug naar Schiphol te vliegen. Dus bellen naar Malaysia airlines en dit rechtzetten, hoe bel je nu vanuit Indonesië naar Malaysia, gewoon eerst een + als landcode na lang zoeken. De man verteld dat we staan ingepland voor 17/8 en vraagt waarom we bellen, 4 keer uitleggen , steeds terug in hold en na een half uur verbinding kwijt. Dan maar eerst duiken want de gids staat reeds te wachten.
    Eerste duik op het wrak de Lyberty. Zicht beter dan bij ons maar naar normen van hier slecht wegens de vulkaanuitbarsting. Toch een mooie duik al heb ik geen video want kaartje zat niet in de gopro en geen foto's want de lens stond op Manuel focus en dat gaat niet onderwater. 2de duik kaartje in gopro maar knop had ik nog niet ontdekt. Hopelijk morgen beter. In de namiddag gaan we winkelen en naar de ATM. (In omgekeerde volgorde) de ATM werkt niet met onze standaard kaart, ik vermoed omdat we eerst in Malaysia geld hebben afgehaald en nu in Indonesië. Met de credit Card gaat het wel maar daar komt achteraf een fee bij. Maximum 2.000.000,00 kunnen we afhalen per keer, das ongeveer 140€.
    We kopen wat drinken en snoep en ik heb een mooi T-shirt gezien voor later.
    Tegen half acht gaan we eten, ik had steak met aardappelen ( frieten), lekkere straffe saus en goede frieten. Peggy had loempia's genomen, deze waren zelf gemaakt en ook zeer lekker. Daarna neemt ze nog een dessert, gebakken banaan met ijsroom, ik hoef geen dessert, toch nog een beetje aan de lijn denken hè. Om te drinken nemen we beide een vers geperst fruit, watermeloen en Peggy ananas.
    Na het eten kijken wat we morgen gaan doen en dan naar de kamer voor de foto's op de iPad te zetten. Tegen 22:00u gaan we slapen.
    Read more