Waterpaleizen

August 10, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Om 8:00u afgesproken aan het duikcenter dus tegen 7:15u gaan we eten. Ik heb bijna geen oog dichtgedaan en weet niet waarom, het heeft deze nacht ook nog gewaaid en geregend. Peggy heeft ook niet zo goed geslapen en is dus ook tijdig wakker.
    We eten beiden een pannenkoek, Peggy met banaan en ik zonder fruit maar nog wel 2 gekookte eitjes met brood. BUILD EGG noemen ze dat hier. Iets te hard gekookt om te soppen maar het smaakt toch.
    Eerste duik aan het wrak, het is hoog water en weer veel golven maar ik geraak er makkelijker in dan gisteren. Zicht goed, camera goed maar halverwege de duik wordt het serieus mistig onder water.
    Na een uurtje terug het water in aan de drop off, hier zelfde scenario. Tegen einde duik zeer mistig en bij het water te verlaten wordt ik toch tegen de grond geduwd door een grote golf. Gelukkig heeft de gids mijn fototoestel en heb ik een volledig pak aan dus geen gewonde en geen brokken. Als was de 2de duik zonder foto's want tijdens het uurtje had deze in de zon gelegen en dampte dus onderwater helemaal aan. Morgen ook hier op letten dus.
    Om 13:00u komt de chauffeur en doen we onze eerste uitstap naar een waterpaleis Tirta Gangga. Wel wat volk en er is een wedstrijd schoon wandelen in groepen bezig voor de onafhankelijkheid van Nederland te vieren op 17 augustus.. Binnen enkele dagen is dit bij ons in het dorp ook. Het domein is mooi aangelegd met veel beelden en een pad door het water. Prachtig maar kleiner dan ik had verwacht. Inkom 20.000,00 per persoon. Dan rijden we naar het tweede Taman Ujung wat groter is, veel rustiger en iets duurder 35.000,00 per persoon. Ook hier weer heel mooi maar ietwat hetzelfde, is dan ook een koninklijk waterpaleis natuurlijk.
    Volgende keer een tempel in plaats van een paleis.
    We worden tegen 18:00u in het restaurant verwacht om te eten want daarna is het Balinees dansen en dus iets vroeger eten dan anders. Ik heb gegrilde chicken met rijst besteld en Peggy chicken Satay met rijst. Rijst was goed, maar de Satay waren met pindasaus en daar zijn we niet zo zot van.
    Nog een raar dessert plumby, sweet en sour echte iets voor Peggy. Geef mij nog maar een pannenkoek. Hier gaat mijn dieet.
    Om 19:30 moeten we in de tuin gaan zitten, de stoelen staan al kleur en de dansmat ook, een mooi versierde achtergrond voor de Balinese danseressen. Sjingel,sjangel muziek, creepy eyes and freeky fingers. 3 danseressen die na elkaar een showtje geven, niet direct verstaanbaar wat ze bedoelen maar de eerste dans was bloem, dan king lion en dan nog iets waar je toch geen verhaal kan aanknopen. Het is wel eng zoals ze naar kijken van op 3m afstand.
    Na de show nog enkele foto's enden praten we nog een uurtje met Martine en Jean Pierre uit Wilrijk. Zij vertrekken morgen naar huis.