Indonesia
Bali

Here you’ll find travel reports about Bali. Discover travel destinations in Indonesia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

February 3 in Indonesia

Nogmaals Ubud. Vanochtend zwembad, vanmiddag winkeltjes en het apenbos van Ubud. In dit apenbos wat minder georganiseerde en heel brutale apen. Eén aap was het niet eens met het kapsel van Juud, sprong erin en fabriceerde met gepast geweld een geheel ander kapsel. Juud heeft het gelukkig overleefd 😉. Heel veel regen vandaag, daarom niet veel foto's en helaas ook nog een beetje donker van kleur.

February 2 in Indonesia

Vanochtend zwembad en vanmiddag winkeltjes, terrasje en restaurantje. Op het terras hadden we een schitterend uitzicht op de rimboe. Lekker genieten dus en leuke souveniertjes gekocht. Onderweg ook nog een vijver vol lotusbloemen tegengekomen.

Sanur

February 5 in Indonesia

Gisteren verhuisd van Ubud naar Sanur, naar een werkelijk paradijselijke accomodatie. Ook heel erg vriendelijk personeel. Vanochtend bij het ontbijt werd ik toegezongen voor mijn verjaardag en ontving ik een taartje 👍

Nun sind wir schon den dritten Tag in Pemuteran. Wir haben herausgefunden, dass das kleine Dörfchen im Norden von Bali sehr beliebt ist unter Tauchern und viele von ihnen hierher pilgern um tauchen zu lernen. Wir allerdings bleiben beim Schnorcheln und haben gestern, bei einen gemütlichen Strandtag, dass Biorock erforscht. Dabei handelt es sich um ein künstliches Korallenreef, welches nur einige Meter vom Strand auf verschiedenen Metallkonstruktionen im Meer angelegt wurde. Durch leichte Stromschläge erwirkt man ein schnelleres Wachstum der Korallen - so sind am Strand auch immer wieder Stromkabel zu sehen, welche ins Meer führen. Sieht auf den ersten Blick erschreckend aus, ist aber eine echt gute Sache.
    Zur Feier des Tages gingen wir fürstlich Essen und haben auf Leandra‘s Geburtstag angestossen.

Heute war planen und forschen angesagt - wir haben uns in einem kleinen Cafe eingenistet und die nächsten paar Wochen in Java geplant. Es gibt auch da viel zu entdecken, wir sind gespannt 🧐
    Ach ja - im Pool, welchen wir exklusiv für uns beanspruchen können (wir sind die einzigen Gäste), trifft man uns auch immer wieder mal an - sei es zur Abkühlung, zum Planschen oder zum Dart und Baskettball spielen. Unsere Gastgeber, eine superfreundliche junge balinesische Familie, teilt mit uns nicht nur das Haus, sondern auch ihre 2 Hundedamen😍

Morgen gehts weiter mit der Fähre nach Java, genauer gesagt nach Banyuwangi - von da aus planen wir den Nachtaufstieg auf den Mount Ijen.

Tanah Lot

January 31 in Indonesia

Tanah Lot is een tempel in zee. Om bij de tempel te komen moet je een stukje door het water lopen. Bij laag water geen probleem, maar bij hoog water lukt dit niet meer. Bij zonsondergang een spektakel voor het oog. Helaas vandaag teveel wolken voor een mooie zonsondergang. Daarom wat plaatjes van het internet met zonsondergang.
    Verder een blik op een tempel ceremonie.

February 1 in Indonesia

Nog enkele foto's van Ubud. Vandaag overigens de eerste regendag gehad. Tijdens de rit van Kuta naar Ubud regende het. We boften echter, want toen we in Ubud rondliepen was het droog. Nu we weer in het hotel zijn regent het pijpenstelen.

Tussen Batur en Tampaksiring

February 9 in Indonesia

Koffiestop met luwak koffie. Op de foto's: als de koffiebonen rijp zijn, ze zijn dan rood, worden ze gegeten door de civetkat. De koffiebonen ondergaan een chemisch proces in het maagdarmkanaal van de civetkat en worden uitgepoept. De uitwerpselen worden in het bos verzameld en de nog intacte bonen worden geroosterd. Daarna genieten van een heerlijk bakje koffie. In Europa een delicatesse waar veel geld voor moet worden betaald. Op Bali 3 euro voor een kopje.Read more

Back in Bali

March 19 in Indonesia

Wir hätten nicht gedacht, dass wir bereits 7 Monate nach unseren Ferien auf Bali, wieder hier sind. Da wir spät am Abend landeten, entschieden wir uns für eine Übernachtung in Seminyak und konnten nochmals ein leckeres Frühstück im Corner House geniessen (leider ohne Ramona, Thomas und Markus). 😔🤗
    Nun sind wir unterwegs nach Pemuteran. Seit 3,5 Stunden sitzen wir im Auto und fahren einmal quer durch die Insel. Langweilig wir einem dabei nicht, da es links und rechts viele interessante Sachen zu entdecken gibt. Das reale Leben in Bali halt, welches man an den touristischen Orten wie Kuta oder Seminyak nicht mehr zu sehen bekommt.Read more

February 1 in Indonesia

Vandaag transferdag, van Kuta naar Ubud. Hier zullen we 3 dagen verblijven. Ubud wordt ook wel het kunstenaarsstadje genoemd. Hier heel veel houtsnijwerk, beeldhouwwerk, schilderijen, geweefde doeken en andere soorten kunstuitingen. Verder een hele lange marktstraat waar al dit fraais te koop wordt aangeboden. Naar mijn zin was deze marktstraat net iets te lang: heb heel veel dezelfde dingen gezien. Ook veel restaurantjes en natuurlijk tempels.Read more

Tirtaganga

January 30 in Indonesia

Vroeger was hier het waterpaleis van de radja gesitueerd, maar de uitbarsting van de Gunung Agung in 1963 en een aardbeving in 1979 veranderde het paleis in een ruïne. Wat overbleef is te zien op bijgaande foto's: prachtige tuinen met mooie waterpartijen.

Provinsi Bali, Bali, バリ島, 발리 섬, 巴厘岛