Happy Birthday

August 12, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag iets vroeger uit bed om de zonsopgang te zien. Net voor het zwembad komt de zon op om 06:28u eerst zie je de top van de berg achter ons rood worden en even later verschijnt de rode zon. Altijd mooi.
    Dan gaan we naar de kamer ons klaarmaken voor ontbijt en nemen reeds alles mee voor de daguitstap. We vertrekken om 8:30u.
    Vandaag gaan we eerst naar monkey forest sanctuary. Helaas is het bijna 3 u rijden waarvan een hoop file en een drukte van jewelste op een enkele weg. Blij dat we er eindelijk zijn. Een paar tempels in een zeer mooi bos waar ook veel makaken zitten. Deze zijn voor velen de hoofdattractie. Daarna zetten ze ons af aan Ubud market, hier kunnen we winkelen en kopen er een paar souveniertjes. We konden sneller wandelen dan de auto's kunnen rijden want het is maar 1,5 Km ver van het monkey forest.
    Na het winkelen nog een ijsje en dan terug naar onze taxi voor een uitstap naar Tegallalang, een lange straat vol winkeltjes voor kilometers lang om er te geraken. Uiteindelijk stoppen deze en rij je langs de rijstterrassen. Hier kunnen we ook er tussen wandelen. Mooi en adembenemends! Dan vraagt de gids of de terug willen naar Toyabali of onze vierde stop nog willen doen. We zijn er slechts 20min rijden af dus ja nog naar Gunung Kawi, een zeer oude tempel in rots uitgehouwen en bereikbaar via de rijstterrassen . Gelukkig hebben we onze smartphone bij want de Balinezen wisten de weg niet. Alweer prachtig! We vertrekken tegen 16:30u terug naar het resort. Alweer 2,5u rijden maar het was het waard!
    Na aankomst douchen en eten, daarna nog wat foto's bekijken en bloggen.
    Een mooie dag en mama en papa bedankt voor de centjes, zoveel duizenden heb ik nog nooit gekregen!