Cruisen nu

October 28, 2018, North Atlantic Ocean ⋅ ☀️ 6 °C

Na het uur verzetten naar Faroe tijd moet er ook nog een uur wintertijd af dus na een lange nacht met weinig slaap zijn we ook al om 5 uur wakker. We gaan naar de zonsopgang zien op het dek en verkennen de bovenkant van de boot want daar mocht je gisteren niet op. Nog even wachten en om 8:00u gaan we ontbijten. Peggy voelt zich niet zo goed, een beetje zeeziek, het ontbijt buffet is is uitgebreid en lekker. Hierna gaan de naar de kajuit nog wat liggen rusten. In de namiddag is het wat beter en gaan we op het sundeck in de zon zitten. De jas mag uit want de temperatuur is uitstekend als je uit de wind blijft. Na een tijdje voelt ze zich terug slechter en opnieuw naar de kajuit waar het nog slechter word. De rest van de middag blijft ze overgeven en uiteindelijk ga ik pilletjes tegen zeeziekte halen maar die komen er ook terug uit. Het weer is goed en we varen voorbij de Shetland eilanden als het zonsondergang is wat een mooi plaatje geeft.Om 18:30u ga ik alleen eten in het mooie restaurant. Voorgerecht is Faroese smoked salmon, zeer lekker en om te drinken bestel ik een donker biertje. Amai een 75cl fles William van 5,8%, ik ga straks zat zijn en goed slapen. Het hoofdgerecht is Shortrib met mushrooms, dat lust Peggy zeker niet dus mist ze dit niet. Het nagerecht is rabarber met rabarber, cheescake en sorbet en gel van rabarber, hiervan vraag ik een portie om mee te nemen voor Peggy. Al denk in dat ze het niet moet hebben! Morgen moeten we om 6:00u klaar zijn om te vertrekken.Read more