Grand-Fort-Philippe

December 29, 2018 in France ⋅ ⛅ 8 °C

Grand fort is enkel de naam van het dorpje, er is helemaal geen fort. Het dorp is gesplitst door de haven met een zeer lange pier. Verder geen mens te bespeuren buiten enkele vissers op de pier. Net voor de haven is een bootje gestrand met het lage tij. Ze proberen er weg te geraken maar moeten wachten tot het water weer opkomt. Ze hebben stukken aan hun roer van op de grond te liggen denk ik. Uiteindelijk graden ze terug in de kleine vaargeul en met bedrukt gezicht varen ze zigzaggend weg. Er is enorm veel wind hier op de open vlakte maar wel mooi. We wandelen dan terug door het dorp waar ook alles dicht is. Enola heeft het zo niet met de wind en komt maar af en toe kijken. Opnieuw alle winkels dicht en amper mensen te bespeuren. We besluiten omdat er net veel te zien is en vooral omdat de kat niet echt om haar gemak is in de mobilhome om maar terug naar huis te rijden. Al die geluiden en bewegingen is niets voor een poes, ook als we we alleen gaan wandelen is ze niet gerust. Uiteindelijk rijden we recht naar huis wat net 200 Km is en arriveren daar omstreeks 18:00u. In de winter moet je dus ergens anders heen.
    De test van de mobilhome in de koude is wisselvallend. Je moet voor de koelkast en voor de boiler (tegen de borstbeveiliging of alle water loopt weg) een extra winterstuk kopen anders werken ze niet goed. De chauffage maakt net te veel lawaai om nachts te laten staan vermits deze net onder het bed ligt. Het koelt ook snel af in de mobilhome. Een echte wintervakantie zit er voor ons niet in want dan moet je ook nog winterbanden en/of sneeuwkettingen kopen. Voor een weekendje is het wel te doen of verder door rijden naar daar waar het warm is.