Duinkerke

December 2018
Wintertest van de mobilhome

Grand-Fort-Philippe

December 29, 2018 in France ⋅ ⛅ 8 °C

Grand fort is enkel de naam van het dorpje, er is helemaal geen fort. Het dorp is gesplitst door de haven met een zeer lange pier. Verder geen mens te bespeuren buiten enkele vissers op de pier. Net voor de haven is een bootje gestrand met het lage tij. Ze proberen er weg te geraken maar moeten wachten tot het water weer opkomt. Ze hebben stukken aan hun roer van op de grond te liggen denk ik. Uiteindelijk graden ze terug in de kleine vaargeul en met bedrukt gezicht varen ze zigzaggend weg. Er is enorm veel wind hier op de open vlakte maar wel mooi. We wandelen dan terug door het dorp waar ook alles dicht is. Enola heeft het zo niet met de wind en komt maar af en toe kijken. Opnieuw alle winkels dicht en amper mensen te bespeuren. We besluiten omdat er net veel te zien is en vooral omdat de kat niet echt om haar gemak is in de mobilhome om maar terug naar huis te rijden. Al die geluiden en bewegingen is niets voor een poes, ook als we we alleen gaan wandelen is ze niet gerust. Uiteindelijk rijden we recht naar huis wat net 200 Km is en arriveren daar omstreeks 18:00u. In de winter moet je dus ergens anders heen.
    De test van de mobilhome in de koude is wisselvallend. Je moet voor de koelkast en voor de boiler (tegen de borstbeveiliging of alle water loopt weg) een extra winterstuk kopen anders werken ze niet goed. De chauffage maakt net te veel lawaai om nachts te laten staan vermits deze net onder het bed ligt. Het koelt ook snel af in de mobilhome. Een echte wintervakantie zit er voor ons niet in want dan moet je ook nog winterbanden en/of sneeuwkettingen kopen. Voor een weekendje is het wel te doen of verder door rijden naar daar waar het warm is.

Grevelingen

December 29, 2018 in France ⋅ ⛅ 8 °C

Een omwalde stad met mooie kerstmarkt. We wandelen langst de omwallingen en door het centrum samen met de poes. Net voor we naar de kerstmarkt gaan dropen we Enola terug af in de mobilhome. Op de kerstmarkt controle van alle tassen en rugzakken aan alle ingangen. Alles is mooi aangekleed en veel streekproducten die hier verkocht worden. Alleen volk is er niet. Het is natuurlijk ook nog maar amper 12:00 uur. Naast het museum staan verschillende dieren en is er een wandelparcour gemaakt met kerstbomen en beelden.Read more

Overnachten

December 28, 2018 in France ⋅ 🌫 5 °C

Na Dunkerque rijden we naar onze overnachtingsplaats ongeveer 27 Km verder in Gravelines. Dit noemen ze de versterkte stad maar dat zullen we morgen pas zien daar we buiten de stad staan. Veel honger hebben we niet dus wat snacks en dan lezen en film zien. Vorige nacht was het koud dus leggen we een dekentje bij vanavond.Read more

Dunkerque

December 28, 2018 in France ⋅ 🌫 4 °C

Nu wandelen we naar het centrum van Dunkerque maar zonder de poes. In het centrum zijn de winkels wel open. Er is een kleine kerstmarkt en een ijsbaan. Op een ander plein is er een wandeling tussen de kerstbomen en huisjes gemaakt met elfjes en kerstmannen. Kei tof. Er staat een kraampje met kunstwerken van een schilder, een schilderij springt er uit maar is veel te groot en te duur. We wandelen via de haven terug naar de camper. Hier een buurt met veel moderne woningen. Totale wandeling 8 Km.Read more

Malo Les Bains

December 28, 2018 in France ⋅ 🌫 2 °C

We maken een wandeling langst het strand samen met onze poes. Ze blijft goed zitten in de draagtas. Een wandeling van 6 Km over het strand waar de film Dunkirk is opgekomen en waar ook in 1940 het drama zich afspeelde. Op het einde van het strand ligt een restant van een wrak dat enkel bij laagtij boven water zichtbaar is. Ze hebben dit laten liggen ter herinnering. Na de wandeling gaan we lekker eten in de mobilhome.Read more